ممکن است شما برای طراحی از عکسی خوشتان بیاید ولی پس زمینه عکس برای کار شما مناسب نباشد.در این آموزش سعی داریم فقط با چند کلیک ساده به شما یاد بدهیم چگونه پس زمینه تصاویر را در فتوشاپ حذف کنید.

ممکن است شما برای طراحی از عکسی خوشتان بیاید ولی پس زمینه عکس برای کار شما مناسب نباشد.در این آموزش سعی داریم فقط با چند کلیک ساده به شما یاد بدهیم چگونه پس زمینه تصاویر را در فتوشاپ حذف کنید.در ابتدا عکس دلخواه  را برنامه فتوشاپ بازکنید سپس به روش زیر عمل نمایید.
در فتوشاپ برای حذف کردن تصاویر اضافی ابزارهای زیادی داریم که سعی داریم شما را کمی با این ابزار آشنا کنیم.
در ابتدا ابزارQuick Selection Toolاست که بازدن کلید w بروی کیبرد به این ابزار هم می توانید دسترسی داشته باشید با استفاده از این ابزار می توانیم بصورت دستی قسمت هایی که می خواهیم حذف شود انتخاب کرده وبازدن کلید Delete بروی کیبرد حذف کنیم.
این ابزار برای حذف پس زمینه بسیار مناسب نیست چون نقاط رنگی را بخوبی تشخیص نمی دهد، در واقع زمانی که کل پس زمینه یک رنگ ثابت داشته باشد می توان از این ابزار استفاده کرد مثلا کلا قرمز رنگ باشد.

وابزاربعدی  Magic Wand Tool است. که بازدن کلید w بروی کیبرد می توان از آن استفاده کرد
این ابزار هم مناسب نیست به دلیل اینکه پیکسل های رنگی را بدرستی تشخیص نمی دهد ولبه های تیزی داردوبیشتر برای زمانی استفاده می شود که تصویر کوچک باشه ودارای رنگ هم باشه .

ابزار بعدی  Eraser Tool  که با زدن کلید E بروی کیبرد می توان به آن دسترسی داشت.
این ابزار یکی از کاربردی ترین ابزار های فتوشاپ است که بوسیله آن می توان تصاویر را بخوبی حذف کرد ولی این کار هم باید بصورت دستی انجام شود که هم وقت گیر است وهم باید دقت زیادی کرد.
همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید بعد از انتخاب ابزار Eraser Tool با راست کلیک کردن بروی صفحه می توان میزان سختی (هاردنس)وسایز آن راتغییردادکه برای ترکیب دو عکس با یکدیگر باید میزان سختی آن را کم کرد.

بزار بعدیBackground Eraser Tool که با زدن کلید E بروی کیبرد می توان به آن دسترسی داشت.
با استفاده از این ابزار در زمان اندک شما می توانید به حذف قسمت های دلخواه بپردازید که قبل از هرکاری باید تنظیمات تولبار انجام دادکه بصورت خودکار باید هاردنس 100و Spacing را روی 25 باشد
دقت کنید برای حذف تصویر روی تصویر نروید وفقط پس زمینه را حذف کنید درصورتی که اشتباها وارد عکس شدید با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z می توان تصویر را برگرداند.

ابزار بعدیMagic Eraser Tool که با زدن کلید E بروی کیبرد می توان به آن دسترسی داشت.
این ابزا بسیار شبیه Magic Wand Tool می باشد که کارایی آن نسبت به Magic Wand Tool خیلی بهتر است آن هم بخاطر تشخیص رنگ ها است که این ابزار داردو در این ابزار دیگر نیازی به زدن کلید Delete نیست.با یکبار کلیک بروی پس زمینه کلا بصورت خودکار می توان پس زمینه را حذف نمود.

ابزار بعدی Pen Tool است که بازدن کلید P بروی کیبرد می توان به آن دسترسی داشته باشیم.
این ابزار بسیار ازسایر ابزارهامفیدتراست روش کار این است که ابتدا بروی تصویر زوم کنید طوریکه تصویر را از بک گراند بتوانید تشخیص بدهید سپس بوسیله این ابزار شروع به نقطه گذاری کنید تا نقطات ازبین برود ویک خط دور تصویر ایجاد شود سپس با کلیدهای ترکیبی Shift+Ctrl+I رو بزنید تا انتخاب شما برعکس شود سپس کلید Delete بروی کیبرد زرده تا پس زمینه حذف شود.

منبع: ایران نت نیوز
استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *