حالا که هیبریدی های ویندوز 8 به میدان آمده اند، آیا اپل هم بایستی به این رقابت وارد شود یا بهتر است همچنان کنار بماند

مدیر عامل این شرکت می گوید چنین دستگاه هایی نه یک لپ تاپ کامل هستند و نه یک تبلت خوب ولی به نظر می رسد اکثر حرف های مدیران اپل در زمینه تکنولوژی ها، تاریخ مصرف دارند. فکر می کنید این یکی هم چنین باشد؟یکی از پتنت های ثبت شده اپل که در همین چند روز توسط جویندگان کشف شده، نشان دهنده لپ تاپی با قابلیت تبدیل شوندگی است. همان طور که می بینید نمایشگر این دستگاه می تواند از قسمت اصلی که کیبورد و سایر سخت افزارهای کلیدی را در خود جای داده جدا شود. در توضیحات پتنت آمده که هر دو بخش دستگاه می توانند به صورت بی سیم به انتقال انرژی و داده بپردازند.

این مک بوک هیبریدی می تواند نیاز به حمل و نقل همزمان یک آیپد و یک مک بوک را رفع کند. لااقل این چیزی است که لپ تاپ های هیبریدی ویندوز 8 ساخت اچ پی و لنوو هدف گرفته اند، یعنی عدم اجبار به حمل همزمان دو دستگاه؛ ولی چالش هایی هم وجود دارد.

در نظر اول، اکثر افراد می خواهند تبلت شان کوچک، سبک و تا حد امکان باریک باشد. چیزی شبیه آیپد 2 و آیپد مینی؛ و نیز به نظر می رسد امروزه گرایش به تبلت های کوچک (7 یا 8 اینچی) حتی بیشتر از تبلت های 10 اینچی باشد. بنابراین قطعاً اپل هم در ساخت یک دستگاه هیبریدی چنین معیاری را در نظر خواهد گرفت و نهایت اندازه آن، 11 اینچ خواهد بود.

اما در سمت دیگر، همه می خواهند لپ تاپ شان تا حد امکان سریع، قوی و مناسب برای هر نوع کار سنگین در زمینه تولید محتوا باشد که در نتیجه یک سری محدودیت های فیزیکی خاص پیرامون آن وجود خواهد داشت، از جمله این موارد می توان به خواست اکثریت برای لپ تاپ هایی با نمایشگر 13 اینچی اشاره کرد که این با بند بالا در تناقض خواهد بود.آیا از نظر تکنولوژیک می توان این دو موجود متفاوت را در قالب یک محصول تلفیق کرد؟ قطعاً روزی فناوری به آن سطح خواهد رسید که بتوان بدون فدا کردن هیچ قابلیتی چنین کرد، ولی هنوز به آن سطح نرسیده ایم. برای مثال تبلت Envy x2 ساخت HP را داریم:
عمر باتری این دستگاه عالی است و بخش تبلت آن (جایی که قطعات سیلیکونی قرار دارند) سبک و خوش دست است ولی چیپ Atom نسبتاً قدیمی و کند است. انجام کارهای سبک در محیط دسکتاپ و مترو آسان است ولی بازی ها و کارهای سنگین، نفس دستگاه را به شماره می اندازند.

در کنار این، دستگاهی مثل سرفیس پرو را داریم که عملکردی در حد کلاس لپ تاپ ها دارد (به لطف چیپ آیوی بریج) ولی به طور قابل ملاحظه ای سنگین تر و ضخیم تر از آیپد (به عنوان یک معیار برای این دسته از محصولات) است. درباره عمر باتری سرفیس پرو هم که بهتر است چیزی ننویسیم.

اگر این سوال را کنار بگذاریم که “آیا اپل چنین محصولی خواهد ساخت یا نه؟” فکر می کنید اپل قادر هست تناقض های دو خانواده لپ تاپ و تبلت را طوری رفع کند که امکان ساخت دستگاهی سازگار با ذات تبلت ها و لپ تاپ ها فراهم شود و در عین حال یک راهکار کاملا اپلی هم باشد؟ آیا فکر می کنید اساساً لازم هست که دستگاه های دو کاره هیبریدی داشته باشیم؟ خود شما چه نوع ترکیبی را ترجیح می دهید: یک دستگاه دو کاره، یا دو دستگاه تک کاره؟نسل جدید پردازنده های اینتل با نام Haswell که ضمن داشتن توان پردازشی بالاتر، مصرف بهینه تری هم دارند در راه است. به نظر می رسد مایکروسافت هم بر روی طرح جدیدی که با ویندوز 8 و کاشی های آن برای دستگاه های لمسی در انداخته، مُصر باشد. اپل هم قطعاً چیپ قدرتمند A7 را در دست طراحی و تولید دارد. با این حال فکر می کنید الآن، زمان مناسبی برای این است که اپل هم وارد جرگه تولیدکنندگان لپ تاپ های هیبریدی شود؟ 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *