از هر 10 گوشی سه گوشی سهم فروش سامسونگ در سه ماهه اول 2013

با انتشار آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی، بازهم همه چشم‌ها به دنبال برنده‌ها و بازنده‌های این بازار می‌گردند.

براساس اطلاعات گردآوری شده توسط DRAMeXchange، که قسمتی از شرکت تحقیقاتی TrendForce محسوب می‌گردد، سامسونگ همچنان با دراختیارداشتن ۳۰ درصد از بازار فروش گوشی‌های هوشمند، صدرنشینی خود را حفظ کرده است.

بازار کلی گوشی‌های هوشمند هم با ۹٫۴ درصد رشد نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۲، توانست میزان فروش را به ۲۱۶٫۴میلیون دستگاه در سال جاری برساند.

سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی، ۶۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند. این آمار بدان معناست که از هر ۱۰ گوشی هوشمند فروخته شده، ۳ دستگاه آن، از برند سامسونگ بوده است.

نمودار زیر، سهم هرشرکت را درسال ۲۰۱۲ و سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۳ به تصویر می‌کشد. نکته قابل توجه کاهش سهم یک درصدی نوکیا درسال جدید و عملکرد نسبتا ضعیف اپل در سال جاری است. اپل با ۳٫۵ درصد کاهش، بیشترین میزان کاهش را در میزان فروش در میان برندهای مختلف تجربه کرده است.

DRAMeXchange مشکل اپل را نداشتن محصولاتی ادامه‌دار و منسجم و پیوسته می‌داند.ما همچنان منتظر شنیدن اطلاعات رسمی درباره نسل بعدی محصولات اپل هستیم و این درحالیست که رقبای دیگر این شرکت مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سونی پرچمداران جدیدی را به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی کرده و حتی برنامه‌های جدیدی را برای سال جاری تنظیم کرده‌اند.

اگر اپل به همین منوال به حرکت خود ادامه دهد،بعید نیست با افت بیشتری درمیزان فروش خود در بازار روبرو شود. روند فروش گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای است که درواقع همه شرکت‌های مطرح با کاهش میزان فروش و یا حفظ سهم خود آن هم به سختی، به کار خود ادامه می‌دهند ولی شرکت‌های متفرقه با افزایش ۶ درصدی در میزان فروش در حال پیشرفت هستند.

اطلاعات منتشره، نکات جالبی نیز درباره بازار چین یعنی جایی که از برندهای بومی مانند هواوی، زدتی‌ئی و لنووانتظار می‌رفت آمار خوبی داشته باشند به همراه دارد. اما برخلاف این پیش بینی‌ها، سامسونگ در چین نیز، به عنوان برند پیشتاز محسوب می‌گردد و توانسته درحدود ۱۱٫۷میلیون دستگاه به فروش برساند.

این مسئله به قیمت کاهش درمیزان فروش برندهای چینی تمام شد و ۵ تا ۱۵درصد کاهش در میزان فروش را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ برای این شرکت‌ها به همراه داشت. لنوو با آماری مایوس کننده، تنها ۷٫۶ میلیون دستگاه به فروش رساند و گوشی‌های این شرکت، ۱۵درصد کمتر از میزان پیش‌بینی شده به فروش رفتند.

به عنوان نتیجه گیری باید اذعان نمود،سامسونگ درحال تسلط بیش از پیش بر بازار گوشی‌های هوشمند است. می‌توان یکی از دلایل فروش بالای این شرکت را تنوع محصولات برای رقابت در هرسطح و هربازاری دانست، درحالیکه شرکت‌هایی مانند اپل، محصولات خود را برای گروه خاصی از طرفداران گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کنند.

البته ناگفته نماند،عرضه گلکسی اس ۴ دراین آمار لحاظ نشده است. با درنظرگرفتن میزان علاقمندی و پیش‌فروش بالای این گوشی هوشمند، پیشی گرفتن بیش از پیش این برند تا پایان سال جاری، دور از انتظار نمی‌نماید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *