بازی آسمان دژ 2 نامزد بهترین بازی آنلاین در جشنواره آلمان
چند سالی است با پیشرفت تکنولوژی‌های تحت وب و ارتقای توان مرورگر‌ها، توسعه‌گران بازی‌های رایانه‌ای، حوزه فعالیت‌ خود را به صفحات وب گسترش داده‌اند.

این بازی‌ها احتیاجی به نصب برروی سیستم کاربر را ندارند و روی هر پلت‌فرم و توسط مرور‌گرهای مختلف وب مثل فایرفاکس و کروم، قابل بازی هستند. دلیل محبوبیت و جذب مخاطب این بازی‌ها نیز همین دسترسی آسان آنها است ولی شاید عامل مهمتری که این ژانر را متمایز نموده؛ سیاست بازاریابی متفاوت در این سبک باشد. بازیکنان نیازی به پرداخت هیچ مبلغی برای انجام بازی ندارند و تنها بخش‌هایی در این بازی‌ها قابل خرید هستند که به پیشرفت سریع‌تر بازیکن کمک می‌کنند. این نحوه بازاریابی Free to play نام گرفت که در حال حاضر شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی مانند یوبی‌سافت یا الکترونیک‌آرتز نیز بخشی برای عرضه این نوع بازی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

اولین بازی‌ها در این سبک محدودیت زیادی در گرافیک و نمایش بودند. به همین دلیل عمده آنها با محتوای متنی و نمایش عکس بازی ارایه می‌شدند و تنها گیم‌پلی قوی در این ژانر حرف اول را می‌زند. اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی‌های تحت وب مانند HTML5 و WebGL شاهد بازی‌هایی هستیم که به صورت کاملاً سه بعدی و یا با انیمیشن بسیار خوب در صفحه مرورگر‌ها اجرا می‌شوند.

بازی‌های تحت مرورگر در ایران هم طرفداران زیادی دارد و از سال 84 پای این بازی‌ها در بین صفحات وب بسیاری از بازیکنان آنلاین هم باز شده است. تا سال 88 ایران تنها یک مصرف کننده در بخش بازی‌های آنلاین بود. اما در سال 88 اولین بازی‌های ایرانی پا به میدان رقابت گذاشتند؛ رقابتی که حریفان بیش از 4 سال درآمد کسب کرده بودند و سطح کیفیت بازی‌های ایرانی با آنها قابل قیاس نبود.

مَهد بازی‌های آنلاین کشور آلمان می‌باشد و اغلب بازی‌های این ژانر در آن کشور تولید می‌شوند. از سال 2006 در آلمان جشنواره‌ای برای اولین بار برپا شد به نام MMO of the year که در آن فستیوال، بهترین بازی‌های آنلاین سال در پلت‌فرم‌های مختلف را معرفی می‌کنند. در طی این سال‌ها که این جشنواره برگزار می‌شود؛ هر سال به بازی‌ها و تنوع آنها افزوده می‌شود و در حال حاضر معتبرترین ومهمترین رویداد بازی‌های آنلاین به شمار می‌آید.

و اما جشنواره MMO of the year امسال، بسیار متفاوت برای جامعه بازیکنان و بازی‌سازان ایران است. در بین بازی‌های نامزد دریافت بهترین بازی آنلاین سال نامی آشنا به چشم می‌خورد؛ آسمان‌دژ 2 نامزد دریافت بهترین بازی آنلاین سال در بخش بازی‌های مستقل شده است. در این جشنواره بازی‌هایی از شرکت‌های بزرگ مانند یوبی‌سافت به چشم می‌خورد. جشنواره در دو بخش به معرفی بازی‌های منتخب می‌پردازد؛ یک به انتخاب هیات داوران و بازی دیگر که با انتخاب رای مخاطبان انتخاب می‌شود.

آسمان دژ یک بازی آنلاین استراتژی تحت مرورگر است. که پس از چند سال فعالیت نسخه جدید این بازی ارایه شده. این بازی با جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در وب ساخته شده و با استفاده از فناوری‌های HTML5 و CSS3 همچنین به کارگیری انیمیشن محیطی همانند بازی‌های استراتژی که قبلاً آنها را بازی کرده‌ایم، ایجاد کرده است. در گرافیک نیز استانداردی بالاتر از استاندارد‌های بازی‌های ایرانی ارایه شده است. داستان بازی مربوط به آینده است و مضمونی علمی-تخیلی دارد. بازیکنان که فرمانده نامیده می‌شوند، در آن دارای یک سیاره در منظومه‌ای دور دست هستند و زمین به دست ربات‌هایی ساخته دست بشر افتاده است و هدف بازگشت به منظومه شمسی و نجات نسل بشر از جنگ بزرگ است. داستان بازی نیز به صورت سینماتیک در ابتدا، نمایش داده می‌شود. البته هنوز نسخه نهایی بازی ارایه نشده و در مرحله آزمایشی به سر می‌برد. مطمئناً بازی که در این مرحله نامزد دریافت این جایزه شده است حرفی برای گفتن در بازارهای خارجی خواهد داشت.

آسمان دژ تا به حال توانایی خود را در جنبه‌های مختلف را نشان داده و بدون حمایت سازمان و نهادهای خاص، فعالیت کرده ولی در حال حاضر احتیاج به حمایت از طرف جامعه علاقه‌مندان به بازی‌ دارد تا مقام بهترین بازی مستقل سال را از آن خود کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *