بین تصمیمات معمولی برای سال جدید، مثل وزن کم کردن، ترک سیگار و شادتر بودن، باید یکسری وعده های امنیتی هم به خودتان بدهید تا از زندگی دیجیتالتان حفاظت کنید.

حتی می توانید سلامت تر باشید وقتی از استرس فجایع دیجیتال مثل پاکسازی کامپیوترتان از نرم افزارهای مخرب، هک شدن حساب های آنلاینتان و قربانی سارقین هویت یا دزدی اطلاعات شدن، جلوگیری کنید. با در نظر گرفتن این مسائل، چند تصمیم امنیتی وجود دارد که برای سال جدید باید بررسی شان کنید.
استفاده از PIN code روی موبایل
تلفن های هوشمند و تبلت ها، کامپیوترهای کوچکی هستند و اگر دزدیده شوند دیگران می توانند به ایمیل و حساب های شما در شبکه های اجتماعی وارد شوند، به عکس ها، فایل ها و پیامک های شما دست پیدا کنند و سایر حساب هایی که با آنها اپلیکیشن دانلود کرده اید داشته باشند.با توجه به این مورد، می توانید قفل اسکرین را فعال کنید و یک PIN code یا یک کلمه عبور قبل از استفاده از دستگاهتان وارد کنید. نحوه ورود کد یا کلمه عبور در دستگاه های مختلف متفاوت است اما می توانید در بخش تنظیمات تلفن هوشمند یا تبلت تان بخش ورود آن را بیابید.
نصب برنامه های امنیتی روی موبایل
اگر تلفن هوشمند یا تبلت تان وقتی بیرون از منزلید گم یا دزدیده شود، به احتمال زیاد، دیگر آن را نخواهید دید اما داشتن یک نرم افزار ضد سرقت شانس شما را برای بازگرداندن دستگاه زیاد می کند. می توانید از راه دور با استفاده از یک دستگاه یا کامپیوتر دیگر محل تلفن را روی نقشه پیدا کنید و کاری کنید آژیر بکشد تا بتوانید پیدایش کنید (برای زمان هایی که گوشی موبایلتان زیر کوسن های کاناپه گم می شود هم مناسب است!) یا اگر فکر می کنید دیگر دستگاهتان برنمی گردد از راه دور اطلاعاتش را پا کنید.
همین تمهیدات برای لپ تاپ شما
درست مثل تلفن های هوشمند و تبلت ها، می توانید روی لپ تاپتان هم نرم افزار ضد سرقت نصب کنید. اگر لپ تاپتان گم شده یا دزدیده شود و به اینترنت متصل شود می توانید با استفاده از مکانیابی Wi-F یا مکان IP address لپ تاپ گمشده را بیابید. بعضی از نرم افزارهای ضد سرقت اجازه می دهند وب کم را کنترل کرده و روی اسکرین هم نظارت داشته باشید و با این کار سارق را شناسایی کنید.بعضی از لپ تاپ ها با یک نرم افزار ضد سرقت پیش ساخته داخل BIOS وارد بازار می شوند و حتی زمانی که اطلاعاتشان پاک شده یا هارد دستگاه تعویض شود قابل مکانیابی هستند اما اگر لپ تاپ شما از این ویژگی پشتیبانی نمی کند یک نرم افزار ضد سرقت روی آن نصب کنید. Lojack Laptops یک گزینه است که هم روی OS X و هم روی ویندوز کار می کند. Prey و Gadget Trak هم سرویس های دیگری هستند که ارزش بررسی دارند.
اجرای بررسی امنیتی کامپیوتر
لازم است به طور منظم یک بررسی امنیتی کامل روی کامپیوتر شخصی تان اجرا کنید. آنتی ویروس ها یکی از واجبات هر کامپیوتری هستند ولی نمی توانند به صورت همه جانبه از کامپیوتر حفاظت کنند. مثلا عدم نصب آپدیت های ویندوز و نرم افزارهای آسیب پذیر مثل Adobe Java، Flash، Reader و مرورگرها را بررسی نمی کنند. ممولا رمزهای عبور را بررسی نمی کنند و نمی توانند رمزهای عبور ضعیف را تشخیص دهند.
برای بک آپ های آنلاین ثبت نام کنید
احتمالا می دانید که باید از هاردتان نسخه پشتیبان بگیرید اما چه اتفاقی می افتد اگر دیسک بک آپتان خراب شود؟ استفاده از یک سرویس پشتیبان گیری آنلاین راه خوبی برای حفاظت از اسناد و فایل های ارزشمند شماست مخصوصا برای زمانی که فاجعه به بار بیاید و هم هارد و هم نسخه پشتیبانش از بین بروند. بسیاری سرویس ها و برخی ارائه دهندگان آنتی ویروس هستند که سرویس پشتیبان گیری آنلاین را هم به مشتریانشان ارائه می کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *