از سال گذشته مقامات امریکایی بارها دو کمپانی چینی هوآوی و ZTEرا متهم به جاسوسی به نفع حکومت کمونیست چین کردندبه

اما هر دو کمپانی این اتهام را قویا رد کردند. هواوی بعدا پیشنهاد داد تا امریکایی ها به کدهای نرم افزاری این کمپانی دسترسی داشته باشند تا این اتهام را از خود رفع کند. اما حالا مایکل هایدن رییس اسبق سازمان جاسوسی امریکا – سیا – در تازه ترین اظهارات خود گفت هواوی اطلاعات جاسوسی شده را به حکومت چین منتقل کرده است.
در گزارش 17 اکتبر سال گذشته کاخ سفید به طور ضمنی اعلام کرد حفره های امنیتی در هواوی پیدا کرده اما معلوم نیست این حفره ها از روی عمد روی دستگاهها و ابزارهای موبایل و شبکه قرار داده شده یا نه؟ اما از روی این حفره های خطرناک می توان به اطلاعات کاربران دست یافت.رییس اسبق  سازمان سیا در گفتگو با Australian Financial Review صراحتا در این باره سخن گفت و تاکید کرد که:هواوی دو یا سه سال پیش تقلای زیادی کرد تا ردپای مهمی در ایالات متحده برای خود ایجاد کند و این کار را با پیشنهاد شریک کردن برخی مقامات بلند پایه به عنوان شریک تجاری شروع کردند (افرادی در سطح من، مانند رییس اسبق  آژانس امنیت ملی امریکا)
اما مجموعه اتفاقاتی که رخ داد (به لطف خدا) باعث شد تا این نوع وصلت های تجاری شکل نگیرد تا آنها نتوانند در زیرساختهای امریکا نفوذ کنند و این تعصب کور من نبود بلکه این دیدگاه بر اساس چهار دهه فعالیت به عنوان افسر اطلاعاتی در من وجود دارد که زیرساختهای حیاتی کشورم را یه کمپانی خارجی ندهم.به گفته این مقام امریکا در نهایت نتیجه ای که گرفتم این بود که قبول نکنم تا بک بون backbone و مرکز اصلی مخابرات داخلی امریکا را به هواوی بدهم و پایه های امنیت ملی کشور خود را سست نکنم.
هایدن در این مصاحبه صراحتا گفته که هواوی را یک خطر برای امنیت ملی امریکا و نیز استرالیا می داند و شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد هواوی در بحث جاسوسی با حکومت چین کاملا آلوده است و یا حداقل اینکه دانش گسترده هواوی توسط حکومت چین به طرز گسترده ای استفاده می شود.وقتی از وی چندین بار پرسیده شد که آیا نمونه مستقیمی از Backdoor در سیستم هوآوی دارید که به ما بگویید، پاسخ داد که اجازه چنین کاری را ندارد!

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *