مدیر ارشد بخش چیپ‌های حافظه سامسونگ در رابطه با ویندوز 8 گفته که بهبودی نسبت به ویندوز ویستا نداشته و علاوه بر این، تقاضا برای تبلت سرفیس را بسیار ضعیف توصیف کرده است.

به نظر می‌رسد نارضایتی بین شرکای سخت افزاری مایکروسافت روز به روز چهره جدی‌تری به خود می‌گیرد و این بار سامسونگ، سیستم‌عامل پر هیاهوی مایکروسافت را زیر سوال برده است.
بیم و هراس تازه‌ای بین کمپانی‌های تولیدکننده سخت‌افزار به راه افتاده است، از زمانی که مایکروسافت رسما با معرفی تبلت سرفیس وارد دنیای سخت‌افزار شد و به نوعی رقیب شرکای تجاری خود گردید، شاهد ابراز ناراحتی کمپانی‌های تولیدکننده ابزارهای مبتنی بر ویندوز بودیم و حالا در تازه‌ترین اظهار نظر، جان دانگ-سو مدیر ارشد بخش حافظه سامسونگ نیز انتقادات تندی را در این رابطه اظهار داشته است.
او به رسانه کره‌ای Korean Times گفته که باور دارد، ویندوز 8 چندان خوب نیست:
    به نظر من ویندوز 8 بهتر از پلتفرم قبلی یعنی ویندوز ویستا نیست!
اما در حقیقت مشکل اصلی تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی مربوط به کاهش جدی تقاضا برای این نوع از محصولات است و دلیل اصلی آن نیز مربوط به ورود محصولات جذاب همچون تبلت است.
مدیر سامسونگ پس از نقد ویندوز 8 به سراغ محصول حساس و مهم مایکروسافت یعنی سرفیس رفت و آن را نیز مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت تقاضا برای سرفیس بسیار ضعیف است.
به نظر می‌رسد که مردم تمایل زیادی به خرید PC ندارند و ویندوز 8 با رابط کاربری لمسی و شکل و شمایل جذابش نیز نتوانسته آن‌ها را به خرید کامپیوترهای شخصی متمایل کند. از طرفی تولیدکنندگانی همچون ایسر و سامسونگ نیز به این سیستم‌عامل باور ندارند و به همین دلیل احتمالا شاهد تولید کامپیوترهای فوق‌العاده جذاب نخواهیم بود.
اما نکته کاملا واضح در این بین آن است که این روزها نمی‌توان به صحبت‌های تولیدکنندگان اعتماد کرد.
آیا سامسونگ به تولید ابزارهای ویندوزی ادامه خواهد داد؟ اندروید چطور؟ آیا آن‌ها نرم‌افزار بهتر از ویندوز سراغ دارند و قصد دارند از آن استفاده کنند؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *