سیستم عامل آندروید، سالها قبل برای گوشی های هوشمندو تبلت ساخته نشده بود.

اندی روبین که چندی پیش از سمت مدیر آندروید در کمپانی گوگل کنار گذاشته شد، اعلام کرد در ابتدا این سیست عامل نه برای گوشی های هوشمند، بلکه برای دوربین ساخته شده بود.
به گفته وی که با پی سی ورلد مصاحبه کرده، آندروید مخصوص دوربینهای دیجیتالی ساخته شد و بعدا روی سایر دستگاههای دیجیتال مانند گوشی هوشمندو تبلت سوار شد.اندی روبین که در کنفرانس اقتصادی در توکیو شرکت کرده بود افزود گوگل آندروید را در سال 2005 خرید و در همان زمان نقشه ریخته بود تا یک پلتفورم ویژه طراحی شود تا عکسهای دوربین از طریق محیط کلود، به سرور مورد نظر منتقل گردد.
بعد از اینکه متوجه شد که بازار دوربین های دیجیتال خیلی هم وسیع نیسد و بازار اشباع شده، گوگل تصمیم گرفت تا سیستم عامل مذکور را وارد تلفن های موبایل کند و این چنین بود که از دوربین به سوی موبایل و گوشی های هوشمندو بعد تبلت مهاجرت کرد.
در این میان گوگل، هزینه زیادی برای نقل و انتقال انجام نداد، چرا که همان پلتفورم و همان ترکیبات نرم افزاری عینا و به سادگی از دوربین به موبایل منتقل گردید.سامسونگ گلکسی کمرا یا همان دوربین دیجیتال سامسونگ نمونه بارزی از این موضوع نهفته در دل اندی روبین است که سالها آنرا نگه داشته و به کسی نگفته بود، چرا که تا ماه قبل مدیر آندروید در گوگل بود!

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *