s5

برای انجام جستجوهای موضوعی چندین روش مختلف وجود دارد که بنا به خواست خودتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و دنبال کنید .

برای انجام جستجوهای موضوعی چندین روش مختلف وجود دارد که بنا به خواست خودتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و دنبال کنید .اولین روش تایپ کلمات کلیدی در نوار آدرس مرورگرتان می باشد ؛ این روشی است که اکثریت مردم از آن استفاده می کنند.دومین راه که به نظر تخصصی تر می آید استفاده از (Web Directory) است ؛ روشی که معمولا افرادی خاص آن را دنبال می کنند. از مهم ترین وب دایرکتوری ها به ترتیب عبارتند از: Excite ،Yahoo وOpen Directory Project  که در این جا وب دایرکتوری آخر را که معروف تر است مورد بررسی قرار می دهیم.آدرس http://www.dmoz.org را در آدرس بار تایپ کرده و آن را جستجو کنید ، در این حال صفحه ی مربوطه مطابق شکل زیر باز خواهد شد ، در نوار search آن موضوع مورد نظرتان را تایپ و Enter کنید.

با این کار عمل جستجو انجام گرفته و صفحه ای باز خواهد شد که نتایج جستجوی شما را بر اساس موضوع نشان می دهد مانند شکل2 .


از این صفحه موضوع دلخواهتان را انتخاب کرده و کلیک کنید با این کار شما صفحه ای باز شده که فهرست سایت ها را نشان می دهد اکنون بر روی سایت مورد نظر کلیک کنید و نتیجه ی کار را ببینید .

 

برای دیدن فیلم این آموزش به لینک زیر مراجعه کنید
آموزش نحوه ی انجام جستجوهای موضوعی در نت
منبع ایران نت نیوز
استفاده از این مقاله فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *