نرم‌افزارهای جدیدی که به ویندوز 8.1 اضافه شده‌اند
مایکروسافت ماه‌ها پس از آن‌که از انتشار آپدیتی بزرگ موسوم به «ویندوز آبی» برای ویندوز 8 خبر داد، اکنون رسماً تأیید کرده که این آپدیت شامل برنامه‌های جدیدی است که شما خوانندگان محترم می‌توانید در ادامه این مقاله با نام و امکانات برخی از آن‌ها آشنا شوید.

 

مایکروسافت رسماً تأیید کرده که تعدادی نرم‌افزار جدید را به طور پیش‌فرض در آپدیت رایگان آخرین نسخه از سیستم‌عامل خود موسوم به 8.1 گنجانده است. اضافه شدن چند عدد از این نرم‌افزارها به ویندوز 8.1، از مدتی قبل افشا شده بود.

در حالی که یک ماه تا تاریخ اعلام شده برای انتشار نسخه پیش‌نمایش عمومی ویندوز 8.1 باقی مانده است، غول نرم‌افزاری جهان بالأخره دارد جزئیات بیش‌تری را درباره این آپدیت رایگان ویندوز 8 بیان می‌کند. در پستی که در وبسایت رسمی ویندوز و درباره نسخه 8.1 از این سیستم‌عامل منتشر شده بود، آمده که این نسخه از ویندوز دارای نرم‌افزارهایی خواهد بود که برای ویندوز 8.1 طراحی شده‌اند؛ اما جزئیات بیش‌تری در این‌باره فاش نشده بود.

با این حال، سایت Engadget این فرصت را پیدا کرد که با تعدادی از این نرم‌افزارها کار کند و به این ترتیب تأیید کرد که ویندوز 8.1 دارای برنامه ماشین حساب جدید، و نرم‌افزارهای زنگ بیداری (alarm) است؛ که البته شایعات گذشته اضافه شدن این برنامه‌ها را نشان داده بود. با این حال، سایت Engadget از اضافه شدن چند برنامه دیگر به ویندوز 8.1 نیز خبر داده است.

یکی از این برنامه‌های جدید «خوردنی و نوشیدنی بینگ» نام دارد که راه جدیدی را برای یافتن دستور پخت‌های گوناگون در اختیار آشپزها قرار می‌دهد؛ ضمناً، این برنامه علاوه بر امکان تهیه لیست خرید، ویژگی‌های دیگری نیز دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه امکان کار «بدون دست» با آن است. ظاهراً این برنامه به کاربرانی که یک وب‌کم معمولی روی رایانه‌شان داشته باشند، اجازه می‌دهد تا با حرکت دستانشان، بین صفحه‌های برنامه جابه‌جا شوند. این ویژگی به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند در حین آشپزی، و در حالی که دستانشان به انواع پودر و روغن و غیره آغشته است، از ویندوز 8.1 روی نوت‌بوک یا تبلت‌شان استفاده کنن

برخی از برنامه‌های اضافه شده در ویندوز 8.1 برای آن دسته از کاربرانی که پیگیر اخبار ویندوز 8.1 بوده و احتمالاً حتی آن را روی رایانه خود نصب هم کرده‌اند، تازگی ندارد؛ با این حال، درباره برخی از برنامه‌هایی که انتظار می‌رفت در این سیستم‌عامل وجود داشته باشند، هنوز هم اطلاعات قطعی در دست نیست.

یکی دیگر از برنامه‌های جدید ویندوز 8.1 «سلامت و خوش‌اندامی بینگ» است که برای نظارت بر سلامتی فرد طراحی شده است. این برنامه علاوه بر کمک به برنامه‌های غذایی و ورزشی، به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند با اتصال به پایگاه‌های اطلاعات پزشکی هرگونه اختلال در سلامتی کاربر را تشخیص دهد. مایکروسافت همچنین برنامه دیگری موسوم به «لیست مطالعه» را نیز به ویندوز 8.1 اضافه خواهد کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا هنگام مطالعه مطلبی از اینترنت، آن را در رایانه خود ذخیره و بعداً حتی به صورت آفلاین مطالعه کند. با استفاده از این برنامه همچنین می‌توانید محتویات ذخیره شده روی رایانه‌تان را در دستگاه‌های دیگر خود نیز مطالعه کنید؛ این ویژگی قرار است در آینده به سیستم‌عامل ویندوز فون 8 نیز اضافه شود.

در توضیحات سایت Engadget درباره برنامه‌های جدید ویندوز 8.1 اشاره‌ای به برنامه‌های «ضبط‌کننده صدا» یا «لحظات فیلم» نشده است؛ این دو برنامه در بیلدهای اولیه‌ای از ویندوز 8.1 مشاهده شده بودند که به طور غیر رسمی در اینترنت پخش شدند. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا نرم‌افزار مدیریت فایل با رابط کاربری مدرن برای ویندوز 8.1 منتشر خواهد شد یا خیر؛ این نرم‌افزار نیز در بیلدهای اولیه ویندوز 8.1 وجود داشت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *