وزیر ارتباطات از راه‌اندازی 10 شهرک آی‌سی‌تی خبر داد. محمدحسن نامی ساعاتی پیش در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نرم‌افزارهای متن‌باز و مرکز تحقیقات وب در جمع خبرنگاران به صحبتی کوتاه پرداخت و از راه‌اندازی اولین شهرک آی‌سی‌تی ظرف سه هفته آتی خبر داد.

نامی یادآور شد: اولین شهرک آی‌سی‌تی در شهرستان البرز راه‌اندازی خواهد شد.نامی همچنین عنوان کرد: امروز با ایجاد مراکز تحقیقات وب و نرم‌افزارهای متن‌باز، ایمنی بیشتری در مقابل بدافزارهایی که استکبار تهیه می‌کند، فراهم می‌شود.وی در عین حال به حملات مختلفی که نسبت به زیرساخت‌های ایران صورت می‌گیرد، اشاره کرد و افزود: این کشورها در پی آن هستند که نظم ارتباطی ما را از بین ببرند و به همین دلیل ما برای دستیابی به پایداری امنیتی نیاز به آن داریم که مراکزی از این دست فعالیت داشته باشند.
نامی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ایران در زمینه مقابله با بدافزارها وضعیت دفاعی خوبی دارد و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشده است.اخبار مربوط به راه‌اندازی مرکز تحقیقات وب و همچنین مرکز نرم‌افزارهای متن‌باز که عصر امروز با حضور با وزرای دفاع و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان وزیر ارتباطات و سید رضا تقی پور، وزیر سابق ارتباطات و مدیر مرکز تحقیقات وب برگزار شده بود، متعاقبا منتشر خواهد شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *