حتما در خبرها شنیده اید که ویندوز بلو که همان نسخه آپدیت شده ویندوز 8 است، در اواخر ماه ژوئن راهی بازار می شود. این آپدیت همراه با آپدیت ویژوال استودیوی 2012 نیز خواهد بود.

 اما سوالی که مطرح شده این است که چرا مایکروسافت، برای ویندوز 8 مطابق سنت قدیمی ، سرویس پک بیرون نداد؟ و بعد آیا ویندوز بلو که اینقدر تبلیغش شده، چیزی بیش از یک آپدیت خواهد بود؟برخی نیز نام فنی ویندوز 8.1 را روی نسخه بعدی ویندوز گذاشته اند که نشان می دهد تفاوتها نباید در حد یک سیستم عامل باشد.خوب همگان می دانیم ویندوز 8 برای تبلت بدنیا آمد و بدلیل عدم استقابل مناسب از ویندوز 8 روی دسکتاپ، مایکروسافت فورا در نقشه ای جدید سعی کرد، ویندوز بعدی را با مشکلات کمتر برای دسکتاپ در نظر گیرد.
مجموعه این عوامل باعث شده تا ویندوز بلو در حد چیزی بیشتر از سرویس پک سنتی و کمتر از یک سیستم عامل جدید، خودنمایی کند.
کاربران بنابراین حق دارند که نام آپدیت را روی نسخه آینده بگذارند، چرا که فیچرهای روی آن نباید در حد و اندازه سیستم عامل جدید باشد.
هری از مایکروسافت حداقل در مورد ویژوال استودیو فکر نمی کند که فقط آپدیت ساده در میان باشد و تاکید می کند که فیچر های جدید حداقل در ویژوال استودیو آنرا در حد یک نسخه جدید ، بزرگ نشان می دهد.{لینک}
مایکروسافت استراتژی های خود را نیز عوض کرده است تا در بازاریابی دچار مشکل نشود. اما نکته بسیار مهم اینجاست که تاکنون آپدیت ها رایگان بوده و پولی را کاربران پرداخت نکرده اند و حالا ویندوز بلو و ویژوآل استودیو و آپدیت آفیس رایگان خواهد بود؟
این سوال همچنان بی پاسخ است اما اگر روزی مشخص گردد که پای پول در میان است، یعنی اینکه مایکروسافت از آپدیت سنتی دست کشیده و در استراتژی جدیدی، سرویس پک را بزک کرده و آنرا پولی کرده است!

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *