پدفون اینفینیتی نسبت به نسخه‌های قبلی اتفاق‌های بهتری را در خود جای داده است؛ از همه مهم‌تر تغییر طراحی دستگاه و ظاهر زیبای کنونی‌اش مانی قاسمی  تقریبا دو سال پیش بود که ایسوس اولین نسخه پدفون را معرفی کرد.

 

اولین تلفن جهان که می‌توانست به طور کامل قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را در قالب تبلت نیز ارائه کند. مفهوم این دستگاه شاید در ابتدا آن طور که باید و شاید پخته به نظر نمی‌آمد اما ایسوس به لطف سرعت بالای چرخه تولید محصولش، تنها پس از پنج ماه، نسخه دوم این محصول را روانه بازار کرد.
 اکنون هفت ماه از آن زمان می‌گذرد و بار دیگر شاهد عضوی جدید در خانواده پدفون هستیم. ایسوس با بهینه‌سازی‌های بسیار از جمله اضافه کردن صفحه نمایش ، پردازنده قوی و بدنه آلومینیومی‌ جدید، اکنون فرزند خود را به بلوغ رسانده است. حال باید دید که پدفون اینفینیتی با چنین قابلیت‌هایی، آیا به اندازه‌ای خوب است که کاربران را راضی کند به جای یک تلفن و یک تبلت، تنها به استفاده از پدفون رضایت دهند یا خیر؟
طراحی
بیایید از خود تلفن شروع کنیم، جایی که ایسوس توانسته محصولی بسیار شیک را تولید کند. زمانی که این تلفن را در دست می‌گیرید، به خوبی می‌توانید حس یک کالای لوکس را از آن دریافت کنید. بدنه دستگاه از آلومینیوم است . البته قسمت فوقانی و تحتانی به خاطر اینکه قابلیت دریافت بهتر سیگنال را داشته باشند از جنس پلی‌کربنات تهیه شده‌اند، اما طراحی آنها به نحوی است که از یکپارچگی خوبی با سایر اجزای آلومینیومی ‌برخوردار هستند.
در سمت راست دستگاه، دکمه Power قرار دارد که نقش آنلاک کردن را نیز بر عهده گرفته. در این سمت همچنین دکمه‌های به هم پیوسته کنترل صدا و اسپیکر نیز دیده می‌شود. در قسمت فوقانی جک ۳.۵ میلیمتری جا خوش کرده و قسمت تحتانی نیز جایگاه پورت و حفره میکروفن است. در نهایت سمت چپ دستگاه، جایی است که محفظه قرار‌گیری نانو سیم‌کارت قرار دارد. توجه داشته باشید که این محفظه درست مانند آی‌فون، با فشار دادن نوک سوزن به داخلش، باز می‌شود. سرانجام نوبت به بخش تبلت می‌رسد.
 شاهزاده دورگه ایسوس در این قسمت دیگر از آلومینیوم استفاده نکرده و به خاطر کنترل وزن، ترجیح داده تا بدنه تبلت را از پلاستیک تهیه کند اما نکته جالب در این قسمت این است که جنس پلاستیک به کار رفته، به نحوی است که به هیچ وجه نمی‌توان از راه دور پلاستیکی بودن آن را تشخیص داد و تا زمانی که تبلت را لمس نکنید، متوجه این موضوع نخواهید شد.
موبایل به راحتی هرچه تمام‌تر و بدون کوچک‌ترین فشاری وارد محفظه می‌شود و به محض اتصال پورت در انتهای دستگاه، با ویبره‌ای کوچک از این موضوع مطلع می‌شوید. حال با توجه به اینکه هیچ ضامن محافظی در بالای محفظه قرارگیری موبایل قرار ندارد، شاید نگران باشید که موبایل با ارزش شما، ناگهان از تبلت به بیرون پرت شود اما باید بگوییم که درصد احتمال وقوع این اتفاق، نزدیک به صفر است.
سخت‌افزار
چیپ پردازشی پرقدرت اسنپدرگون ۶۰۰ که ساخت شرکت کوالکام است، گزینه ای غریبه برای دستگاه‌های آندرویدی به حساب نمی‌آید و پیش از اینفینیتی نیز شاهد استفاده آن در مدل‌های دیگری بوده ایم. این پردازنده در کنار خود یک رم دو گیگابایت را می‌بیند تا حداقل روی کاغذ هم که شده، مجموعه ای هیجان‌انگیز را شاهد باشیم.
نرم‌افزاراگر از طرفداران رابط کاربری اصلی آندروید هستید، رابط کاربری ایسوس، یکی از نزدیک‌ترین گزینه‌هایی است که با آن می‌توانید به خواسته خود دست پیدا کنید. این ویژگی نه تنها باعث می‌شود کاربر با محیط ساده‌تری رو برو باشد، بلکه این امکان را برای ایسوس فراهم می‌کند تا آپدیت‌های آندروید را سریع‌تر از سایر رقبایش روانه بازار کند.
 پدفون با آندروید 4.1.2 ارائه می‌شود و طبق قولی که ایسوس داده ، قرار است به زودی به نسخه 4.2 نیز به روز‌رسانی شود. اینکه می‌گوییم ایسوس از رابط کاربری شبیه به آندروید خالص استفاده می‌کند، دلیل نمی‌شود تا شاهد ویژگی‌های اضافه‌تری برای سیستم عامل گوگل نباشیم. تنظیمات بسیار مفید در Notification Center، اپلیکیشن‌های تنظیم کنتراست صفحه و تغییر کیفیت صدا با توجه به موقعیت، از جمله ویژگی‌هایی هستند که در رابط کاربری اختصاصی ایسوس می‌توان پیدا کرد.
ایسوس در کنار دکمه Multitasking آندروید، گزینه دیگری را اضافه کرده که می‌توان در نوار آن اپلیکیشن‌های پر مصرف را قرار داد تا همواره دسترسی سریع‌تری برای آنها وجود داشته باشد. البته این ویژگی تنها در حالت تبلت برای پدفون فعال می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری که می‌توان در پدفون اینفینیتی پیدا کرد، گزینه‌هایی است که با نگه داشتن دکمه Home در آندروید ظاهر می‌شود. در حالت عادی، با نگه داشتن این دکمه تنها گزینه‌ای برای Google Now ظاهر می‌شود، اما ایسوس این امکان را فراهم کرده تا شما آیکون اپلیکیشن‌های محبوب خود را نیز در این قسمت قرار دهید. ویژگی Dynamic Display یکی دیگر از قابلیت‌های انحصاری پدفون به شمار می‌رود.در این حالت شما می‌توانید تعیین کنید که چه اپلیکیشن‌هایی هنگام اتصال تبلت و موبایل بین نمایشگر‌ها جا به جا شود. برای مثال تصور کنید که با تبلت مشغول خواندن یک وب‌سایت هستید و می‌خواهید هنگامی ‌که موبایل را درون تبلت قرار می‌دهید، آن صفحه در نمایشگر تبلت ظاهر شود. برای این کار تنها لازم است گزینه اپلیکیشن مرورگر را در لیست برنامه‌های Dynamic Display، انتخاب کنید. در این زمینه توجه داشته باشید که این ویژگی برای لیست محدودی از برنامه‌ها قابل اجرا است.
باتری
تبلت پدفون هیچ‌گونه پردازنده یا سخت‌افزاری را داخل خود جای نداده است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که ایسوس از این قطعه جهت بحث حیاتی باتری نیز کمک نگیرد. شما می‌توانید در کنار موبایل، تبلت خود را نیز شارژ کنید تا از باتری آن جهت افزایش زمان کارکرد استفاده  کنید. باید بگوییم که با ترکیب باتری هر دو دستگاه، هنگام استفاده روزمره با مصرف متوسط، شما می‌توانید تا پایان دو روز کامل، شارژ را در اختیار داشته باشید. در همین رابطه باید بگوییم که موبایل پدفون حدود ۲.۵ ساعت و تبلت آن نزدیک به چهار ساعت برای شارژ کامل، زمان نیاز دارند.
 صفحه نمایش موبایل پدفون دارای یک صفحه نمایش پنج اینچی است که تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل، نمایش می‌دهد. باید بگوییم که ایسوس در ساخت این صفحه نمایش بسیار موفق عمل کرده و نمایشگری چشم‌نواز را در محصول خود گنجانده. کنتراست رنگ‌های آن بسیار بالا است و به جرات می‌توان گفت که در این مدل با یکی از بهترین نمایندگان تکنولوژی LCD روبرو هستیم که می‌تواند در زمینه کنتراست رنگ‌ها، رقابت جانانه‌ای را با سامسونگ انجام دهد. تراکم پیکسل‌ها در این نمایشگر ۴۴۱ پیکسل است و سطح روی آن نیز توسط Gorilla Glass محافظت می‌شود.
نمایشگر تبلت پدفون هم تمام ویژگی‌های اشاره شده را دارد، با این تفاوت که رزولوشن نمایشگر ۱۰.۱ اینچی آن، ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ پیکسل است. هر دوی این نمایشگر‌ها به تکنولوژی های جدیدی مجهز هستند و این بدین معنا است که شما از زاویه دید بسیار گسترده ای در دستگاه‌های خود برخوردار هستید، هرچند که این زاویه دید هنوز به پای محصولاتی همچون آی‌فون ۵ و گلکسی اس۴ نخواهد رسید.
دوربین
پدفون اینفینیتی از همان سنسور 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد که ایسوس پیش از آن نیز در پدفون 2 از آن استفاده کرده بود اما تفاوت اصلی دوربین دو دستگاه در دیافراگم آنها است. دیافراگم f/2.4، اکنون به دیافراگم بازتر f/2.0 تبدیل شده که در اثر این تغییر، نور بیشتری از لنز عبور کرده و به سنسور می‌رسد. دوربین پدفون اینفینیتی از کیفیت خوبی بهره می‌برد. رنگ‌ها را به گرمی‌ثبت می‌کند و جزئیات بسیاری را در عکس‌ها شکار می‌کند.
عکاسی در شب هم نسبت به پدفون 2، بهبود یافته و اکنون نویز‌های بسیار کمتری در تصاویر مشاهده می‌شود. فیلمبرداری نیز با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و کیفیت1080p صورت می‌پذیرد. دوربین جلوی موبایل دو مگاپیکسل و دوربین جلوی تبلت نیز تنها یک مگاپیکسل است. اگر بخواهیم درباره اپلیکیشن دوربین صحبت کنیم، باید بگوییم که ایسوس مجموعه کاملی از تنظیمات را در این قسمت گنجانده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *