بسیاری از کاربران اگرچه گوشی‌های هوشمند دست می‌گیرند، اما بسیاری از کاربردهای آن را نمی‌دانند با اینکه می‌توانند استفاده بهتر و بهینه‌تری از این دستگاه‌ها داشته و کارهای مختلفی با آن انجام دهند.به گزارش ایران نت،

دانشگاه ایلینویز تحقیقی درباره گوشی‌های هوشمند انجام داده تا کاربردهای بیشتری درباره این دستگاه‌ها ارایه کنند.این دستگاه ها از ابزار موسیقی گرفته تا کنسول بازی، ماشین‌های تجاری و پخش ویدیو کاربرد دارند.
پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا
حسگرهایی در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید وجود دارد که درجه حرارت، نور و فشار هوا را اندازه‌گیری می‌کنند بنابراین می‌توان از این دستگاه‌ها در موارد هواشناسی استفاده کرد.
برنامه‌ای برای گوشی‌های هوشمند ارایه شده که OpenSignal نام دارد بنابراین افرادی که بیماری خاصی دارند و شرایط آب و هوایی روی بیماری آنها تاثیر دارد، می‌‌توانند با استفاده از این برنامه پزشک معالج خود را در جریان وضعیت جسمانی خود قرار دهند.
جنگل‌بانی با گوشی‌های هوشمند
گوشی‌های هوشمند قابلیت تشخیص حوادث غیرمترقبه مثل آتش‌سوزی در جنگل را دارند.
گوشی‌های هوشمند دارای پنل‌های خورشیدی هستند که هنگام انتشار گرما و نور از جنگل قابلیت دریافت تشعشعات آن را دارند. همچنین میکروفن گوشی‌های هوشمند همیشه فعال است و صداهای غیرعادی را تشخیص می‌دهد و به این ترتیب می‌توانند به کاربر هشدار دهند.
تبدیل گوشی به آزمایشگاه پزشکی
محققان دانشگاه ایلینویز ابزاری برای آی‌فون ارایه کرده‌اند که می‌توان از دوربین این گوشی شبیه یک آزمایشگاه برای تشخیص سم، پروتیین، باکتری، ویروس‌ها و سایر مواد استفاده کرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *