نتایج یک تحقیق نشان داد ۷۰ درصد آمار گم شدن گوشی‌های تلفن همراه در دنیا مربوط به مردان است و در عوض نزدیک به ۴۲ درصد از گوشی‌های تلفن خانم‌ها دزدیده می‌شود.

دانستن اتفاقات معمولی که بعد از خرید یک گوشی هوشمند یا گجت برای صاحبان آن‌ها اتفاق می‌افتد شاید موضوع جالبی باشد که تا حال حاضر مغفول مانده است.

ابزار تکنولوژیک موجود در دنیا مخصوصا گجت‌هایی که این روزها به علاقه تقریبا تمامی مردم تبدیل شده‌اند، چالش‌هایی را به دنبال دارند که در بعضی مواقع به دلایلی چون گم شدن و آسیب دیدن باعث افسردگی کاربران می‌شوند.

همیشه در برابر ابزارهای فناوری اطلاعات سوالاتی چون با چه قیمتی می‌شود تهیه کرد؟، متناسب با نیاز چه افرادی است؟، دارای چه مشخصاتی است؟، چه شرکتی آن را ساخته است؟، گارانتی آن برای کجاست؟، وزن آن چه میزان است؟، ابعاد و طرح آن به چه شکلی است؟ و … مطرح بوده است اما شاید کمتر به اتفاقات بعد از خریداری یک محصول اشاره‌ای شده باشد.

اتفاقاتی نظیر افتادن گوشی تلفن همراه یا اسمارت‌فون‌ها در دستشویی یا شکسته شدن آن‌ها…

براساس تحقیقات جهانی یک مؤسسه نشر آمار، ۷۰ درصد آمار گم شدن گوشی‌های تلفن همراه در دنیا مربوط به مردان است و در عوض نزدیک به ۴۲ درصد از گوشی‌های تلفن خانم‌ها دزدیده می‌شود.

جالب است که ۱۶ درصد زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در مراقبت از گوشی خود کوتاهی کرده و موجب خسارت خوردن به آن می‌شوند که اکثر خسارت‌ها ناشی از شکسته شدن صفحه لمسی گوشی‌ آنان است اما در عوض ۵۷ درصد از مردها نیز در دنیا حداقل برای یک بار، بعد از بازگشت از دستشویی با چهره‌ای متعجب و به نوعی مضحک مواجه می‌شوند که این ناشی از سقوط گوشی آنان در اعماق چاه است.

جالب است که بیشترین خسارت به گوشی یا تبلت زنان در دنیا نیز مربوط به بردن این ابزار در حمام است که برای ۴۱ درصد از این جامعه عظیم اتفاق می‌افتد هرچند شاید در برخی کشورها این موضوع باب نباشد.

بیشترین اماکن خسارت‌زا به محصولات تکنولوژی نیز به ترتیب پارکینگ و گاراژ، حمام، آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن گزارش شده‌اند که لقب قاتلان تکنولوژی به این پنج مکان آسیب‌رسان اطلاق شده است.

در آماری جزئی‌تر برای گوشی‌ مردانی که دچار آسیب می‌شود نیز آمده است که این افراد غالبا در گاراژ و پارکینک به سر برده و ۵۹ درصد از جامعه مردان را شامل می‌شود؛ به نوعی در رده اول قاتلان گجت‌های مردان، پارکینگ و گاراژها هستند.

در نگاهی کلی و براساس سن کاربران گوشی‌های هوشمند باید گفت که افراد در بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال، غالبا موجب ضربه وارد شدن به صفحه نمایشگر گوشی یا تبلت خود می‌شوند؛ افراد دارای سنین ۲۵ تا ۳۴ نیز اغلب گوشی‌هایشان دزدیده می‌شود و در نهایت گوشی کاربران بین سنین ۳۵ تا ۴۴ گم می‌شود و به نوعی دارندگان آن‌ها نمی‌دانند گوشی خود را کجا گذاشته‌اند.

این بررسی‌ها بر روی چهار هزار نفر از مردم ایالات متحده انجام شده و به دلیل پراکندگی شاخص آن در مناطق اطراف این ایالت، به تمامی مناطق دنیا بسط داده شده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *