آموزش ظاهر کردن دو منوی استارت و شات دان در ویندوز ۸
در اینجا قصد داریم به شما نشان دهیم چگونه می توان منوی شات دان را روی دسکتاپ ویندوز 8 بیاوریم و همچنین ظاهر کردن منوی استارت را نشان دهیم.

در ویندوز 8 برای خاموش کردن سیستم باید سه حرکت انجام شود که برای کاربران ویندوز که به نسخه های قدیمی عادت دارند، این کار کمی دشوار به نظر می رسد.به همین دلیل ساخت دگمه شات دان روی دسکتاپ منطقی تر به نظر می رسد تا به جای پیدا کردن آن از روی چارم (charm نام دیگر منوی استارت در ویندوز 8) مستقیما به آن دسترسی داشت.
روی دسکتاپ سمت راست موس را بزنید و New | Shortcut را انتخاب کنید. در واقع باید یک شورتکات بسازید.داخل باکس بعد از انتخاب شورتکات این کامند را بنویسید: “shutdown /s /t 0” ؛ (اگر قصد دارید به جای شات دان دگمه ری استارت داشته باشید می توانید کامند را این گونه بنویسید: “shutdown /r /t 0”)؛ و بعد اسم دگمه را بنویسید.
برای دادن آیکون به این دگمه جدید سمت راست موس را روی شورتکات جدیدی که ساخته اید بزنید و پراپرتیز را انتخاب کنید. روی change icon کلیک کرده و دگمه قرمز شات دان را انتخاب کنید. برای آمدن این دگمه روی استارت اسکرین کامپیوترتان کافی است روی آیکون سمت راست موس را زده و Pin To Start را برگزینید.
بدین ترتیب دگمه شات دان را روی صفحه خود خواهید دید.
 
ظاهر کردن منوی استارت روی ویندوز 8
 
منوی استارت در ویندوز 8 به صورت دیفالت مانند ویندوزهای پیشین وجود ندارد. در ابتدای ورود ویندوز 8 یکی از بزرگترین ایرادات کاربران نبود منوی کلاسیک استارت روی دسکتاپ بود. اصرار مایکروسافت بر ادامه وضعیت جدید باعث شد تا نرم افزارهای جدید وارد بازار شده تا به صورت یک برنامه جانبی منوی استارت را وارد دسکتاپ کنند.
برنامه هایی مانند StartIsBack، Pokki،  StartMenu8 آمدند تا این مشکل را حل کنند.
اما روشی که ما به شما آموزش می دهیم بدون استفاده از برنامه های واسط، به راحتی استارت را روی تسکبار دسکتاپ ظاهر می سازد. ابتدا باید فایلهای پنهان را آشکار کنید (hidden files) یعنی تیک پنهان سازی را غیر فعال کنید.
حالا روی تسکبار دسکتاپ (نوار پایین روی صفحه اصلی ویندوز) سمت راست موس را زده و Toolbars را انتخاب کرده ، سپس New Toolbar را کلیک کنید. حالا این آدرس را در آن وارد کنید:
C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu
دقت داشته باشید به جای  username باید همان نام اکانتی که ساخته اید را بنویسید. حالا با کلیک روی نام اکانت، folder button را کلیک کنید. در همین موقع استارت منو روی تسکبار در قسمت سمت راست ظاهر می شود. روی آن کلیک کرده تا مانند استارت قدیمی، فایلها و برنامه ها را ببینید.

 اگر روزی خواستید آنرا غیر فعال کنید مجددا روی تسکبار سمت راست موس را بزنید و toolbars را انتخاب کرده و تیک Start menu  را بردارید.
البته لازم به یادآوری است که 100 درصد شبیه استارت قدیمی نیست.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *