index

بسیاربیشماری از مردم هستند که به فرهنگ وزبان فارسی علاقه بسیاری دارند وتمام سعی خود را دارند که در زندگی روزمره بجای استفاده از کلمات عربی و یا دیگر زبانها از عبارات فارسی استفاده کنند که در این زمینه نباید از نقش فرهنگستان زبان و ادب فارسی غافل شد این فرهنگستان با جایگزین کردن واژهای فارسی بجای دیگر واژها  توانسته

بسیاربیشماری از مردم هستند که به فرهنگ وزبان فارسی علاقه بسیاری دارند وتمام سعی خود را دارند که در زندگی روزمره بجای استفاده از کلمات عربی و یا دیگر زبانها از عبارات فارسی استفاده کنند که در این زمینه نباید از نقش فرهنگستان زبان و ادب فارسی غافل شد این فرهنگستان با جایگزین کردن واژهای فارسی بجای دیگر واژها  توانسته در این زمینه به دوستداران زبان فارسی کمک بسیار کند. برای نمونه می توان استفاده از کلماتی که در زندگی روزمره بسیار استفاده می شود را نام برد همانند:تلفن همراه ، دورنگار….
اما کلمات بسیاری دیگر وجود دارد که هنوز با وجود عبارات بسیار غنی آنها در زبان فارسی معادل آنها ناشناخته مانده که این عبارات می تواند نقش بسزایی در زبان وفرهنگ فارسی داشته باشد.
پیشنهاد ما به شما علاقه مندان به زبان وفرهنگ فارسی که علاقه دارید بجای واژه های بیگانه از عبارات فارسی در مکالمات روزمره خود بکار ببرید استفاده از نرم افزار رایگان و قدرتمند “پارسی را پاس بداریم” است.
در زیر سعی داریم شما را کمی با این نرم افزار آشنا کنیم:

واژه نامه:

پر کاربردترین بخش های این نرم افزار بخش واژه نامه ها است که شما می توانید با مراجعه به بخش واژه نامه ها واژه مورد نظر خود را در بین بیش از 12 هزار واژه که در بانک اطلاعاتی نرم افزار است را جستجو و معادل آن را به زبان فارسی مشاهده کنید.

از جمله امکاناتی که این بخش دارد را در زیر بطور مختصر به آن اشاره میکنیم:
1- سرعت بسیار بالایی که برای جستجو ی کلمات در این بخش وجود دارد.
2- ابزاریی که برای جستجو است ابزار پینگلیش است این ابزار به شما اجازه می دهد تا کلمه مورد نظر خود را بصورت پینگلیش تایپ کنید سپس معادل فارسی آن را بیابید.
برابرساز پرشتاب :

یکی ازمشکلاتی که ممکن است بعد ازمدتی که ازاین نرم افزار استفاده میکنید با آن داشته باشید این است که برای یافتن معادل فارسی عبارات بصورت واژه نامه سرچ کنید بع داز مدتی از اینکار خسته می شوید که برای حل این مشکل به این نرم افزار قابلیتی تحت عنوان برابرساز پرشتاب در این نرم افزار طراحی شده است. برای فعالسازی این بخش باید به قسمت زیرین نرم افزار رفته وآن را فعال کنید.بدین ترتیب شما باهربرنامه ایی ویا مرورگری (اینترنت ویا ویرایشگرمتن) کلمه مورد نظرانتخاب کنید وکلید F8 را از روی صفحه کلید زده ومنتظر بمانید تا نرم افزار بصورت خودکار واژه مورد نظر را به بخش واژه نامه انتقال دهدومعادل فارسی آن را به شما نشان هد.

پالایشگر نوشته :
یکی از مهم ترین بخش های این نرم افزار بخش پالایشگر نوشته است که باکمی دقت بروی نام این بخش می توانید با وظیفه آن هم آشنا شوید در واقع این بخش وظیفه پالایش وپاکسازی عبارات تایپی شما(عبارات بیگانه) را برعهده دارددر واقع شما می توانید به کمک این بخش متن از پیش تایپ شده خود را بوسیله این قسمت پالایش کنید ویا با کمک این بخش متن را بصورت کامل وبدن اشتباه تایپ کنید.
در این بخش شما می توانید از واژه های آماده وپرکاربرد براحتی استفاده کنید و برای پالایش کردن متن می توانید با کلیک کردن روی گزینه مورد نظر پالایش آن انجام می شود.که پس از انجام پالایش واژهای بیگانه با رنگ قرمز با دیگر واژه ها جدا می شود
وپس از آن شما می توانید نسبت به معادل سازی فارسی آن اقدام کنید.برای اینکاربا نشانگر ماوس را روی واژه مورد نظر راست کلیک کنیداز پنجره ایی که باز می شود روی واژه مورد نظر رفته و از زیر منوجدید یکی از واژه های پشنهادی فارسی را انتخاب کنید
نام‌های ایرانی :

آیا میدانستید که از نام های اصیل وپارسی برای شرکت ها و محصولات تولیدی استفاده می شود که در ذهن مخاطبان خاص خود جای خود را باز میکندوهمین باعث می شود که آنها به دنبال معنای این اسامی بگردند. بخش نام های ایرانی در نرم افزار پارسی توانسته معنای بیش از هزار نام ایرانی را برای شما بجود بیاوردگروهبندی نامها در2 بخش است نامهای پسرانه و دخترانه است.

دانستنی‌های ایران:

یکی دیگر از امکانات این مجموعه بخش دانستنی هاست که اطلاعاتی مانند کوروش بزرگ  داریوش و…… در این بخش می توانید ملاحضه کنید
دیگر امکانات این بخش نشان دادن روزهای هفته به پارسی برگرداندن سالنامه های گوناگون و یکی دیگر از امکانات دیگر نمایش استان های ایران به زبان پارسی و یکی دیگر تبدیل کلمات وعبارات پینگلیش به پارسی ، شاهنامه فردوسی، نمایش واژه اتفاقی، پارسی میخی و اخذ آزمون معادل‌سازی واژه‌های بیگانه به پارسی از جمله امكاناتی است كه در این نرم‌افزار به چشم می‌خورد.

این نرم افزار در سیستم عامل ویندوز اندروید ودر تلفن های همراه که مجهز به جاوا باشند قابل استفاده است.

منبع: ایران نت نیوز
استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *