یکی از کارشناسان اظهار داشته است که اگر نوکیا امیدی برای بهبود شرایط خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند داشته باشد، این اتفاق تنها از طریق تولید گوشی‌های هوشمند آن با سیستم‌عامل اندروید حاصل می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شکست بزرگ نوکیا طی چند سال اخیر به واسطه تمرکز آن بر سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت رخ داده است و اینکه نوکیا فقط با سیستم‌عامل یاد شده گوشی می‌سازد از محبوبیت آن کاسته است.یکی از کارشناسان اظهار داشته است که اگر نوکیا امیدی برای بهبود شرایط خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند داشته باشد، این اتفاق تنها از طریق تولید گوشی‌های هوشمند آن با سیستم‌عامل اندروید حاصل می‌شود.
“پیر فراگو”( Pierre Ferragu) از تحلیلگران مرکز Bernstein Research اصرار دارد که نوکیا باید پیش از بروز مشکلات جدی‌تر به فکر چاره باشد. شرکت نوکیا این روزها از بازار گوشی‌های معمولی حذف شده است و تغییر استراتژی‌های آن برای حضور در بازار جهانی در راستای تغییر ساختار، بازاریابی و عرضه گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون و پشتیبانی از آن‌ها هزینه‌های سنگینی به این شرکت تحمیل کرده است که می‌توان نتیجه گرفت برای بهبود شرایط آن تقریبا دیر شده است.
همکاری نوکیا و مایکروسافت تا کنون مزیتی در پی نداشته است و آن طور که دو شرکت در این راستا امیدوار بودند محقق نشده است. شرکت فنلاندی تولیدکننده تلفن‌های همراه نوکیا و سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت محصولاتی را به صورت مشترک به دست کاربران جهانی می‌رسانند که محبوبیت چندانی ندارند و در رقابت با دیگر گوشی ها عقب مانده‌اند.
شرکت نوکیا این روزها می‌کوشد با تاکید بیشتر بر گوشی‌های معمولی مشکلات مالی خود را حل کند و به تازگی یک گوشی ارزان قیمت را با نام Nokia Asha 501 عرضه کرده است. اما بازار گوشی‌های معمولی که تا چندی پیش به طور کامل در دستان نوکیا بود، مشکلاتی را پیش‌رو دارد. لازم به ذکر است که نوکیا در بخش گوشی‌های هوشمند هم چندان خوب عمل نکرده است و عرضه گوشی‌های هوشمند آن در اروپای غربی کاهش 30 درصدی داشته است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *