مایکروسافت قرار است تا چند ماه دیگر آپدیت بزرگی را برای ویندوز 8 منتشر کند که می‌دانیم در حال حاضر اسم رمز آن «ویندوز آبی» است؛ ولی اطلاعات زیادی درباره آن نداریم.

 

اکنون به نظر می‌رسد برخی نکات جدید درباره این آپدیت افشا شده باشد.

اگرچه ویندوز 8 فقط چند ماه است که به بازار آمده؛ اما کاربران می‌دانند که مایکروسافت از همین الآن سخت مشغول آماده کردن نسخه بعدی از این سیستم‌عامل هستند. این پروژه که «ویندوز آبی» نام‌گذاری شده قرار است تابستان آینده معرفی شود و اصلاحات و ویژگی‌های جدیدی را در ویندوز 8 به وجود آورده و همچنین اولین مرحله از برنامه جدید مایکروسافت در انتشار آپدیت‌های سالانه برای سیستم‌عاملش باشد.

به لطف کاربران یک انجمن تایوانی، اکنون به نظر می‌رسد اطلاعات بیش‌تری درباره نسخه بعدی ویندوز در اختیار داشته باشیم. اعضای این انجمن، نقل‌کننده این خبر را به عنوان یکی از مقامات مایکروسافت می‌شناسند، بنابراین ممکن است در این شایعه قدری قطعیت هم وجود داشته باشد؛ البته مثل همیشه باید به شایعات با کمی تردید نگاه کنیم.
برخی تغییرات در رابط کاربری و اضافه شدن تنظیمات جدید در صفحه استارت به نظر می‌رسد در آپدیت جدید ویندوز قطعی باشد.

کاربر انجمن تایوانی ظاهراً در حال استفاده از نسخه آلفای ویندوز جدید مایکروسافت با شماره بیلد 9622 است. البته این کاربر نام ویندوز خود را «ویندوز 9» گذاشته؛ اما از آن‌جا که شماره بیلد آن 9622 و شماره بیلد ویندوز 8 کنونی 9200 است، تشخیص ما این است که ویندوز وی در واقع همان «ویندوز آبی» است که قرار است با همان نام ویندوز 8 به بازار عرضه شود.

به گفته این کاربر، نسخه بعدی ویندوز قرار است ویژگی‌های «مترو» و «صفحه استارت» را همچنان حفظ کند؛ پس در این مورد هیچ نکته جدیدی وجود ندارد. اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم تغییراتی ایجاد شود که به کاربران اجازه خواهد داد تا راحت‌تر صفحه استارت خود را تنظیم و از کاشی‌هایی با قابلیت تغییر اندازه استفاده کنند؛ مثل کاشی‌های ویندوز فون 8.
«ویندوز آبی» قرار است تغییرات عمیق‌تری را هم در ویندوز 8 ایجاد کند.

نکته دیگر درباره رابط کاربری ویندوز جدید این که دسکتاپ همچنان وجود خواهد داشت؛ اما دچار تغییراتی می‌شود که آن را از حال کنونی هم ساده‌تر خواهد کرد؛ بنابراین ممکن است مثلاً نوار ابزار بالأخره حالت شفاف خود را از دست بدهد تا کل محیط دسکتاپ کمی هماهنگ‌تر شود.

کاربر مذکور نهایتاً هم اعلام کرده که نسخه کرنل ویندوز نیز به 6/3 آپدیت خواهد شد. می‌دانستیم که «ویندوز آبی» قرار است تغییراتی عمیق را هم در سیستم‌عامل ایجاد کند؛ و آپدیت کردن کرنل می‌تواند یکی از همین تغییرات باشد.

همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، نمی‌توانیم درباره صحت این اطلاعات کاملاً مطمئن باشیم؛ اما آن‌چه کاربر انجمن تایوانی می‌گوید کاملاً باورکردنی است. به هر حال اگر زمان‌بندی ما درست باشد، فقط شش ماه دیگر تا عرضه «ویندوز آبی» زمان باقی است و در این مدت مسلماً نکات و اطلاعات بیش‌تری در این‌باره افشا خواهد شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *