تمدید پروانه ۷ اپراتور ارتباطات ماهواره‌ای

آیفون جدید با یاقوت کبود می آیدشرکت فناوری اپل درنظر دارد نسل آینده دستگاه های خود را با فلزی بسیار قوی و سبک تجهیز کند و در صفحات نمایش آن از یاقوت کبود بهره بگیرد.

این ایده بیشتر شبیه فیلمهای علمی تخیلی به نظر می رسد، اما نسل آینده تلفنها و تبلتهای اپل قرار است از ماده ای بسیار قدرتمند به نام فلز مایع ساخته می شود.

 

فلز مایع آلیاژی است که به آهستگی سرد می شود به این معنا که قالب زدن آن از فولاد و یا آلومینیوم ساده تر است و مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود.

براساس یک سری درخواست ثبت اختراع توسط شرکت اپل، چگونگی استفاده از این آلیاژ در کنار چاپ سه بعدی برای ساخت سرعت قالب برای دستگاه های جدید تشریح شده است.

از این آلیاژ می توان برای تولید قطعات پیچیده تر و کوچکتر داخل تلفنها و همچنین عرضه دستگاه های فوق باریک استفاده کرد.

فلز مایع ترکیبی از تیتانیوم، نیکل، مس و زیرکونیوم و سایر فلزات است که این امر موجب می شود سخت و سبک بوده و از قابلیت انعطاف برخوردار باشد. صیقلی بودن این فلز همچنین احساسی چون شیشه می دهد.

گمانه زنیهایی که درباره استفاده اپل از فلزمایع وجود دارد سالهاست که در جریان بوده است، چرا که این شرکت در سال 2010 یک قرارداد همکاری انحصاری با شرکت فناوری های فلز مایع (Liquidmetal Technologies) امضا کرده است.

درخواست ثبت اختراع جدید توسط شرکت فناوری اپل این ادعاها را ثابت کرد و همچنین نشان می دهد که اپل به دنبال استفاده از کریستال یاقوت کبود در صفحه نمایش دستگاه های آینده است. پس از امضای قرار داد با شرکت فناوریهای فلزات مایع شایعاتی درباره استفاده از این آلیاژ در دستگاه های جدید اپل شکل گرفت اکنون این شرکت فناوری قراردادی را با شرکت فناوریهای پیشرفته جی تی امضا کرده است که دارای کارشناسان معدنی یاقوت کبود هستند.

هر دو فناوری با هدف استفاده از محصولات بسیار قوی مورد استفاده قرار می گیرند و اپل نیز تلاش می کنند به شرکت سازنده دستگاه های ضعیف و شکننده تبدیل نشود.

اپل پیش از این از فلز مایع در ساخت ابزار خارج کردن سیم کارت در دستگاه های خود استفاده کرده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *