شرکت اپل بار دیگر علاقمندی خود برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی از جنس سرامیک را نشان داد و این بار بدنه جدیدی برای دستگاه‌های الکترونیکی طراحی کرد که از لایه‌هایی تشکیل شده است که می‌توان آن‌ها را مشابه لایه‌های فایبرگلاس دانست.

این ماده جدید در اصل نوعی سرامیک محسوب می‌شود و کارشناسان بر این باورند که اپل از این ماده در تولید نسل جدید مدل‌های ارزان گوشی هوشمند آیفون استفاده خواهد کرد.
حق امتیازی که اپل در این زمینه ثبت کرده است “دیواره سرامیکی چندلایه” نام دارد و شبیه به ماده‌ای است که این شرکت در سال 2006 میلادی امتیاز ساخت آن را برای افزایش کیفیت دستگاه‌های رادیویی به ثبت رساند. اما تفاوت این دو ماده این است که مدل قدیمی‌تر از تکنیک‌های انفصال سرامیکی بهره می‌برد و در روش جدید از فناوری لایه‌های سرامیکی استفاده شده است.
“مینگ-چی کو”(Ming-Chi Kuo) یکی از تحلیلگران فناوری اوایل ماه جاری میلادی در گزارشی اعلام کرده بود که شرکت اپل در حال ساخت مدل ارزان گوشی هوشمند آیفون با بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس است که البته مواد تشکیل دهنده بدنه آن کاملا با سرامیک متفاوت بود. این خبر بر اساس حق‌ امتیازهایی که اپل به تازگی ثبت کرده است منتشر شده بود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *