امروزه مردم به جای داشتن یک کنسول در اتاق نشیمن

خود می‌توانند بر روی پلتفرم های بیشتری به بازی کردن و تبادل اطلاعات بپردازند.
بنیان گذار شرکت الکترونیک آرتز(EA)، تریپ هاوکینز(Trip Hawkins) به تازگی اذعان داشت که بازار کنسول ها در حال تبدیل شدن به یک “سرگرمی” است، در حالی که پلتفرم کامپیوترهای شخصی(PC) و موبایل ها روز به روز در حال پیشرفت هستند.
آقای هاوکینز که کمپانی بزرگ EA را در سال 1982 تاسیس کرد، ضمن گفتگو با سایت IGN اظهار داشت: ” بازار کنسول ها همیشه با ما همراه خواهد بود، به دلیل این که همیشه باید بخشی برای عناوین هاردکور وجود داشته باشد، بخشی که نورآوری و ابداع را می‌پسندد. اما این بخش در حال تبدیل شدن به یک بازار کوچک تر است و بیشتر شبیه یک بازار سرگرمی خواهد شد.”
او افزود: “شما به هواپیماها نگاه کنید. بسیاری از ما فقط می‌خواهیم یک مسافر باشیم، اما همیشه مردمی وجود دارند که به پرواز علاقه دارند و مشتاقانه خواستار یادگیری درس های مربوط به پرواز هستند و شاید روزی هواپیمای خود را داشته باشند. من فکر می‌کنم این چیزی است که برای بازار کنسول ها اتفاق خواهد افتاد.”
وی همچنین تاکید داشت: ” میلیاردها نفر از مردم جهان در حال حاضر به بازی کردن می‌پردازند. صنعت بازی در نهایت به یک بازار انبوه و گسترده تبدیل خواهد شد. این صنعت از مرز دو میلیارد کامپیوتر شخصی و چهار میلیارد موبایل گذشته است و در چند سال آینده نیز بالغ یک میلیارد تبلت خواهیم داشت. با توجه به افزایش روز افزون تعداد مخاطبان، ما شاهد ارقام بزرگی خواهیم بود.”
دلیل دیگری که آقای هاوکینز با استناد به آن معتقد است که کنسول ها در حال کاهش هستند این است که مردم امروزه به جای داشتن یک کنسول در اتاق نشیمن خود، می‌توانند بر روی پلتفرم های بیشتری به بازی کردن و تبادل اطلاعات بپردازند.
وی اذعان داشت: ” بازی ها به همه جا خواهند رسید. بسیاری از مردم برای دلایل اجتماعی و هر زمان که مناسب باشد، بازی می‌کنند. این روند به سوی موبایل ها، مرورگر ها و بازی های مبتنی به سیستم ابری جریان خواهد داشت. در نظر بگیرید که چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی شما یک برنامه مخصوص را که تنها بر روی یک پلتفرم خاص اجرا می‌شود، می‌خرید و یا دانلود می‌کنید و تنها زمانی که آن پلتفرم در نزدیکی شما وجود داشته باشد، قادر به استفاده از آن خواهید بود. در گذشته، من می‎بایست برای بازی کردن دزدی بزرگ اتومبیل(GTA) به زیرزمین می‌رفتم. اما امروزه یک بازیکن قادر خواهد بود در محل کار، خانه و هتل بر روی کامپیوتر شخصی به بازی کردن بپردازد. آن ها تقریبا همه جا به یک مرورگر دسترسی دارند. امروزه مردم ابتدا به راحتی و آسایش فکر می‌کنند.”
اظهارات هاوکینز به عنوان بنیانگذار کمپانی الکترونیک آرتز بسیار حائز نکات مهمی است. او علاوه بر اینکه آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی را ترسیم کرده و نوع پیشرفت ان را پیش‌بینی کرده که به زعم بسیاری از تحلیل گران این پیش بینی درست به نظر می‌رسد، بلکه در میان صحبت‌هایش اشاره به آمارهایی کرده که دانستن آنها برای مراکز فرهنگی و مطالعاتی و همچنین سازندگان و طراحان شاغل در این حوزه بسیار مهم به نظر می‌رسد.
همچنین اظهارات هاوکینز در مورد راحتیِ‌ بازی کردن نسبت به سابق نشان دهنده‌ی سرعت پیشرفت روز افزون این صنعت و نشان از اهمیت آن دارد. همه گیر شدن این صنعت دیر یا زود اگر در کشور ما هم اتفاق نیافتاده باشد، اتفاق خواهد افتاد و مسئولین فرهنگی، نخبگان، دانشجویان و تمامیِ دلسوزین می‌بایست برای جهت دهیِ‌ مناسب به این صنعت که همانند چاقویی دو لبه عمل می‌کند، می‌توانند از اثرات نامطلوب در آینده جلوگیری کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *