آیپد مینی جدید با پردازنده A6 آیفون 5 و بدون صفحه نمایش رتینا از راه می‌رسد
براساس کد جدیدی که در نسخه آزمایشی جدید از iOS 7 کشف شده، نسل بعدی آیپد مینی از نظر قطعات داخلی بهبود یافته، اما صفحه نمایش آن تغییر محسوسی نکرده و از همان رزولوشن نسل اول برخوردار است.

وب سایت 9to5Mac عمیقا کدهای SDK نسخه جدید iOS 7 را موشکافی کرده و متوجه شده است که iPad Mini جدید از نظر صفحه نمایش تغییری نخواهد کرد.

کدهای J75, J76 و J77 نشان می‌دهند که آیپد مینی جدید از تراشه A6 که پیش از این در آیفون 5 نیز بکار گرفته شده بود، بهره می‌برد. A6 از نظر قدرت و بازده نسبت به سیستم-روی-یک-چیپ A5 که در آیفون 4S و آیپدمینی اول بکار رفته، به مراتب قوی‌تر است. و به این ترتیب بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها، سریعتر از نسل اول در آیپد مینی دوم اجرا خواهند شد.

بخش گرافیکی اپلیکیشن‌ها در SKD نسخه آزمایشی چهارم از iOS 7، فاقد قسمت @2x است که در ابزارهای مجهز به صفحه نمایش رتینا بکار می‌رود. این بدین معناست که نسل جدید این تبلت بدون نمایشگر رتینا همراه خواهد بود. پیش از این اکثر کارشناسان بر این باور بودند که یکی از مهمترین بروز رسانی‌ها در نسل جدید آیپدمینی استفاده از صفحه نمایش رتینا خواهد بود. برخی نیز اعلام کردند که اپل برای حفظ ضخامت باریک آیپد مینی و استفاده از صفحه نمایش رتینا با چالش جدی روبرو است و این نوع از صفحه‌های نمایش بسیار ضخیم‌تر از صفحه نمایش فعلی بکار گرفته شده در نسل اول iPad Mini هستند.

اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت کار برای iPad Mini در رقابت با نکسوس 7 جدید که از صفحه نمایش 7 اینچ با رزولوشن بسیاب بالای 1920 در 1200 پیکسل بهره می‌برد، بسیار سخت خواهد شد. شاید هم اپل هنوز در تلاش برای یافتن راهی برای باریک‌ کردن صفحه نمایش رتینا و استفاده از آن در آیپد مینی باشد و نهاینا به نتیجه برسد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *