کارشناسان در تلاشند برای میلیون‌ها ساکن کره زمین که به انرژی الکتریسیته دسترسی ندارند این امکان را فراهم کنند

تا با استفاده از زغال چوب، انرژی مورد نیاز تلفن‌های همراه را تامین نمایند.“کرایگ جاکوبسن”(Craig Jacobsen) یکی از دانشمندان مرکز Point Source Power این روزها در تلاش است فرآیند یاد شده را با استفاده از دستگاه جدیدی به نام VOTO عملی کند.

جاکوبسن و گروهش از فناوری سلول‌های سوختی استفاده می‌کنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی را تامین کنند. در تصویر ویدیویی که از سوی این گروه تحقیقاتی منتشر شده است، نشان داده می‌شود که این دانشمند به همراه فردی دیگر از یک مشغل بوتانی برای گرم کردن یک سلول سوختی که به اندازه یک سکه نیکلی ساخته شده است، استفاده می‌کند و دمای آن را به ۷۰۰ درجه سلسیوس می‌رساند.

زمانی که دستگاه در دمای مناسب قرار می‌گیرد، چراغ‌های LED متصل شده به آن به صورت خودکار روشن می‌شوند. جاکوبسن در این خصوص توضیح داد: «اگرچه در کشورهای توسعه یافته این چنین مشغل‌های وجود ندارد و همه کاربران به برق دسترسی دارند، اما این روش برای میلیون‌ها نفر که از این انرژی محروم هستند بسیار کاربردی خواهد بود».

این طور که آمارها نشان می‌دهد، در حال حاضر بیش از ۱٫۵ میلیارد نفر روی کره زمین در خانه‌های خود به انرژی الکتریسیته دسترسی ندارند. از بین این ۱٫۵ میلیارد نفر، آن‌هایی که صاحب تلفن‌همراه هستند معمولا مجبورند مسافت زیادی را پشت‌ سر بگذارند تا به نزدیک ترین شهر برسند و بتوانند در آنجا تلفن‌همراه خود را شارژ کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *