از جمله مشکلات جهان امروز می‌توان به مشکلات مربوط به آلودگی دریاها، ذوب شدن یخچال های طبیعی و یا آتش سوزی جنگل ها اشاره کرد. به همین دلیل دانشمندان تلاش کردند تا از هوش مصنوعی برای ساخت الگوریتم نظارت بر تاثیر فعالیت های انسانی کمک بگیرند.

به نقل از ایران نت نیوز ، متخصصان حوزه هوش مصنوعی تلاش کردند تا با استفاده از تصاویر ماهواره ای الگوریتم های خاصی را توسعه دهند که از طریق آن بتوان میزان تاثیر فعالیت های بشر بر روی زمین را اندازه گیری کرد. قرار است حدود ۵۰ متخصص حوزه هوش مصنوعی با همکاری یکدیگر در پروژه AI for Earth Challenge الگوریتم هایی را برای مشاهده تاثیر فعالیت انسان بر روی زمین طراحی کنند.

قرار است از داده های مختلف از جمله تصاویر ماهواره ای مربوط به سازمان آژانس فضایی اروپا استفاده شود. همچنین محققین بخش رصدخانه این آژانس نیز با همکاری محققان، داده های ماهواره های سنتینل ۲ را که در دسترس عموم قرار ندارد بررسی کنند. این ماهواره وظیفه دیده‌بانی زمین در مورد ماموریتهای کوپرنیک را برای پشتیبانی از خدماتی مانند تغییرات پوشش زمین و مدیریت بلایای طبیعی انجام می دهد. داده های ماهواره کمک خواهد کرد تا با استفاده از طول موج‌های مختلف نور در طیف فروسرخ ۱۳ طول موج را مشاهده کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *