مدت زیادی از ارائه چاپگرهای سه بعدی به بازار نمی‌گذرد

و در حالی که این فناوری نوین روزهای نخستین حیات خویش را سپری می‌کند و تا بلوغ کامل راه درازی را در پیش دارد، هر روز شاهد نوآوری تازه‌ای در زمینه چاپ سه بعدی هستیم. در حقیقت یکی از زیرساخت‌های مهم برای چاپ سه بعدی با کیفیت، استفاده از فایلی است که به خوبی طراحی شده و در آن جنبه‌های متفاوت کار در نظر گرفته شده باشد. حال متخصصان شیوه‌ی تازه‌ای را معرفی کرده‌اند که به کمک آن تهیه فایل‌های مخصوص سه بعدی بسیار ساده شده و کلیه کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند.
به تازگی مهندسان شرکت Makerbot موفق شدند راه ساده‌ای را برای تبدیل اشیاء به فایل‌های سه بعدی قابل چاپ پیدا کنند. در همین راستا بری پتیس، مدیرعامل این کمپانی معتقدند است اسکنر تولیدی آنها در حقیقت ابزاری است که به کمک آن می‌توان اجسام را به ساده‌ترین شکل ممکن تنها با اسکن جسم مورد نظر و بدون نیاز به دانش طراحی صنعتی یا مهارت در برنامه‌ای خاص، به فایل مخصوصی برای چاپگرهای سه بعدی تبدیل نمود. فایل تولیدی آنچنان دقیق است که می‌توان بدون نیاز به دست‌کاری مجدد، آن را مستقیماً در چاپگرهای سه بعدی پرینت کرد.
تجهیزات نوری و دوربین‌هایی که در این اسکنر سه بعدی به کار گرفته شده است به خوبی می‌تواند اشیاء حقیقی را با دقت بالا، دیجیتالی نماید. حتی کاربران می‌توانند فایل‌های نهایی را با سایر علاقه‌مندان، کارفرمایان، شرکای تجاری – صنعتی و حتی مشتریان خود به اشتراک بگذارند. این بدان معنی است اگر شرکت شما توان و بودجه‌ی مالی کافی برای تهیه چنین ابزار پیشرفته‌ای را ندارد، می‌تواند با اجاره‌ی زمانی دستگاه سایر شرکت‌ها، به نتیجه‌ی مورد نظر نائل آید. مزیت اصلی این اسکنر، همگام شدن آن با چاپگرهای سه بعدی همین کمپانی است، به این صورت مراحل کار بیش از پیش ساده شده و کاربران غیر حرفه‌ای از آموختن نرم‌افزارهای نقشه کشی سه بعدی خلاصی می‌یابند.
هرچند این اسکنر سه بعدی نخستین نمونه از این دست نیست، اما سرعت، دقت و فضای اشغال شده‌ی کمی که این دستگاه دارد آن را از سایرین متمایز کرده است. در حقیقت محصول تولیدی شرکت Makerbot یک اسکنر سه بعدی رومیزی است که روند چاپ صنعتی رومیزی را تسریع می‌کند؛ این یعنی دیگر خبری از دستگاه‌های غول‌پیکر برای این منظور نیست و طراحانی که به خصوص در شرکت‌های تولیدی-صنعتی مشغول به فعالیت هستند نیازی به خروج از دفتر کار نخواهند داشت. به هر روی از آنجا که، هر روز شاهد نوآوری‌های تازه‌ای در این زمینه هستیم، لازم است شرکت‌های طراز اول صنعتی، به طور مداوم فناوری اسکن و چاپ سه بعدی خود را به روز کرده تا در کم‌ترین زمان ممکن به ساخت نمونه‌های مورد نظر برسند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *