شهزاران کارگر در کشور اروگوئه با کارفرمایان خود توافق کرده اند در قبال عدم استفاده از تلفن همراه هنگام کار، حقوق سالانه آنها به میزان 5/3 درصد افزایش یابد.

این توافق در کشوری بدست آمده است که حتی بسیاری از رانندگان حمل و نقل عمومی حین رانندگی از تلفن های همراه استفاده می کنند و صحبت کردن با تلفن همراه برای کارگران قهوه خانه ها ، شیرینی و بستنی فروشی ها، مغازه ها و سایر بخشهای کاری و خدماتی در جامعه به یک موضوع عادی تبدیل شده است.
خبرگزاری رسمی افه اسپانیا گزارش داد: در چنین شرایطی، بیش از 20 هزار کارگر بخش خدمات با کارفرمایان خود و وزارت کار و تامین اجتماعی اروگوئه در چارچوب توافقات حقوقی سال 2013 میلادی به این توافق رسیده اند که در طول 8 ساعت زمان کاری خود ، تلفن همراه را دور نگه دارند و در قبال آن افزایش حقوق داشته باشند.
به گزارش ایرنا بر اساس این توافق، در صورتی که کارگران قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه را بطور کامل رعایت کنند، حقوق آنها 5/3 درصد افزایش می یابد و در صورتی که کاری فوری یا اضطراری به جز پزشکی برای آنان رخ دهد، باید از تلفن ثابت مغازه یا محل کار خود استفاده کنند .
توافق یادشده برای سه سال اعتبار خواهد داشت و پس از آن بر اساس شرایط، کارفرمایان و کارگران در باره آن تصمیم گیری خواهند کرد.
این توافق در شرایطی بدست آمده است که کارفرمایان در اروگوئه از استفاده بی رویه تلفن های همراه از سو ی کارگران خود شاکی بودند و تنها راه جلوگیری از این وضعیت را قانونی شدن ممنوعیت استفاده از آن در قبال افزایش حقوق آنها دیده اند.
کشور کوچک اروگوئه در امریکای جنوبی، سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و 176 هزارکیلومتر مربع مساحت دارد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *