اندروید؛ دوای درد بلک بری

اندروید؛ دوای درد بلک بریهمگان می دانیم که بلک بری بدجور مریض است و اکنون -هر چند بسیار دیر – دنبال نسخه ای بنام “اندروید” برای درد خود است.

کمپانی کانادایی پس از ضرر 1 میلیارد دلاری، اخراج مدیر اجرایی، فروش قریب الوقوع کمپانی رو به موت، اکنون سعی می کند راه چاره ای با مدیریت جدید خود پیدا کند.

 

چند سال پیش بلک بری همراه با نوکیا در قله های اول صنعت موبایل بودند و کسی فکر نمی کرد این دو کمپانی زمین بخورند. نوکیا با سیستم عامل سیمبین اش و بلک بری هم با سیستم عامل بلک بری اش! (کمپانی RIM اخیرا نام بلک بری را برای خود انتخاب کرد و بلک بری نام سیستم عامل اش بود که حالا نام کمپانی را نیز در بر گرفته است)

سال 2006 بود که برای بلک بری (Rim سابق) و سیستم عامل امن و مطمئن اش سر و دست می شکستند و رقبا و دشمنان را در دادگاه شکست می داد و حالا باید برای زنده ماندن اش تقلا کند.

بلک بری هنوز روح نشده و با مدیر اجرایی جدید اش می خواهد سرنوشت نوکیا را پیدا نکند، چرا که نوکیا با سیمبین (و در آخر با ویندوز) ماند و باخت و بلک بری اگر با سیستم عامل خود بماند همان سرنوشت را پیدا می کند و به همین خاطر قصد حرکت به سوی سیستم عامل اندروید را دارد.

در وبلاگ منتشره، آمده که تیم اندرویدی در بلک بری به موفقیتهای زیادی دست پیدا کرده و گوشی های این کمپانی را با جدید ترین نسخه ها مانند جلی بین 4.2.2 سازگار کرده است و به خصوص بلک بری 10.2.1 (سیستم عامل آینده بلک بری) شامل موارد زیر است:

–          پشتیبانی از سیستم عامل اندروید به صورت بومی با اشتراک گذاری فایل های کتابخانه ای با تولستی toolset بنام Android NDk و رابط کاربری برای برنامه نویسی اپلیکیشن ها API.

–          سازگاری با بلوتوث آندرویدی و سازگاری بلوتوث اندرویدی با بلک بری 10 و مصرف کم انرژی هنگام نقل و انتقال داده.

–          Mapview v1 دو نقشه مپ ویو و اوپن استریت ویو همدیگر را می خوانند و در نسخه بعدی بلک بری هر دو با هم کار می کنند.

–          بحث ثبت اپلیکیشن ها از روی اشتراک فریم ورک روی هر دو سیستم عامل

–          وسعت یافتن فرهنگ لغات کلمات روی بلک بری از طریق خواندن و ادیت کلمات ورودی اندرویدی.

در واقع آنچه قبلا پشتیبانی نمی شده و کاربران بلک بری نمی توانستند با اندروید ارتباط برقرار کنند، در نسخه آتی بلک بری قابل دسترس خواهد شد.

نوشتن اپلیکیشن های اندرویدی با پس زمینه برنامه ای بلک بری از دیگر کارهایی است که کمپانی کانادایی برای زنده ماندن در حال انجام آن است و اغلب برنامه ها و اپ های اندرویدی توسط بلک بری خوانده می شود.

البته آلک ساندرز قائم مقام در بخش روابط توسعه ای کمپانی تاکید می کند که این به معنای پشت کردن به اپ های بومی خود بلک بری نیست و تصمیمی برای پشتیبانی از “گوگل پلی” گرفته نشده است.

واقعیت این است که باید بلک بری را درک کنیم: کمپانی با سیستم عاملی که یک روز هیچ کس را تحویل نمی گرفت و حالا اپ های خود را اندرویدی می کند و می گوید هنوز بومی بودن را فراموش نکرده ایم و ….

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *