product lifebookuh55

product lifebookuh55مدل LifeBook UH-552-B از اولترابوک‌های فوجیتسو در بازار داخلی است که به دلیل قیمت مناسبی که دارد از محبوبیت زیادی برخوردار است.

این اولترابوک دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel 3317U Core i5 1.70GHz up to 2.60 GHz – Cache 3MB، رم چهار گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت است. کارت گرافیکی هم از نوع Intel HD Graphics 4000 – MB است.

 

در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که صفحه نمایش۱۳/۳ اینچی این اولترابوک از پنل TN است و دارای دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ است. یکی از مزایای اصلی UH552، روکش ماتی است که فوجیتسو روی صفحه نمایش این مدل قرار داده است. این روکش مات کمک می‌کند تا بتوانید با دستگاه خود در فضاهای خارجی و در زیر تابش نور آفتاب نیز کار کنید.

بالای صفحه نمایش نیز، یک وب‌کم HD تعبیه شده است که تفاوت خاصی با وب‌کم لپ‌تاپ‌های رقیب نداشته و در شرایط نوری مناسب می‌توان تماس‌های تصویری خوبی با آن برقرار کرد.

همانند اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن، UH552 نیز از یک کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای جدا از هم استفاده می‌کند. بالای کیبورد هم یک صفحه مشبک وجود دارد که در زیر آن، بلندگوهای استریوی UH552 قرار داده شده‌اند.

در مورد پورت و امکانات ارتباطی هم باید بگوییم که تمامی پورت‌ها و اتصالات UH552 روی دو لبه کناری دستگاه تعبیه شده‌اند. روی لبه سمت چپی به ترتیب قفل Kensington، خروجی تصویری HDMI، دو عدد پورت USB 3.0 و ورودی ۵/۳ میلی‌متری هدفون تعبیه شده‌اند. لبه سمت راستی نیز محل قرارگیری کارت‌خوان و یک پورت USB 2.0 است.

اما دو نکته مهم در مورد پورت‌های این دستگاه است که نیاز به اشاره دارد: اول اینکه  این دستگاه پورت شبکه LAN ندارد و برای استفاده از شبکه‌های با سیم، باید از مبدل‌های USB به RJ45 استفاده کنید. و نکته دوم اینکه برخی مدل‌های سری UH552 روی لبه سمت راستی دارای یک شیار سیم‌کارت نیز هستند که از شبکه‌های جهانی UMTS پشتیبانی می‌کند و به کمک آن می‌توانید حتی زمانی که به W-Fi دسترسی ندارید، از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده کنید.

در مورد سیستم خنک‌کننده دستگاه هم باید بگوییم که همانند اکثر اولترابوک‌ها، UH552 سیستم خنک‌کننده بهینه‌ای ندارد. در حالت بیکار و هنگامی که بار محاسباتی سنگینی روی دستگاه نیست، دمای اکثر قسمت‌های بدنه خنک بوده و فن دستگاه، صدای زیادی تولید نمی‌کند. ولی تحت استرس زیاد، دمای قسمت‌های مختلف، به خصوص بخش زیرین دستگاه، به لطف روکش آلومینیومی، بسیار گرم شده و صدای فن خنک‌کننده نیز کمی آزاردهنده می‌شود. در این حالت، امکان اینکه بتوانید دستگاه را روی پاهای خود قرار داده و با آن کار کنید، تقریبا غیرممکن است. باتری این دستگاه هم قابلیت کارکرد هفت ساعت به‌طور مداوم را دارد.

به طور کلی، کیفیت ساخت بالا ،تجهیز به روکش آلومینیومی روی قسمت‌های خارجی، برخورداری از بدنه باریک و سبک، تجهیز به صفحه نمایش مات، تجهیز به شیار سیم‌کارت قیمت مناسب از نقاط قوت این دستگاه است. این اولترابوک۱/۵۷ کیلوگرمی با قیمتی در حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *