در کنفرانس هفته پیش گوگل I/O این کمپانی تعداد اپ های دانلود شده خود را 48 میلیارد اعلام کرد و گفت این رقم رکوردی تاریخی برای انی کمپانی محسوب می شود.

  بلافاصله اپل نیز اعلام کرد تعداد اپ های دانلود شده از اپ استور از مرز 50 میلیارد اپ گذشت.از آنجایی که به هر دو کمپانی اعتماد داریم ، حرفهای آنها را می پذیریم.تنها نکته قابل کنجکاوی این خواهد بود که این دو کمپانی آیا کنتور مخصوص برای شمارش تعداد دانلود ها دارند یا هر کدام معیار و استاندارد خاصی برای این کار دارند؟ چگونه آنها این اعداد را برای خود در نظر می گیرند؟
اجازه بدهید کمی عمیق تر به این موضوع نگاه بنیدازیم که هر کدام این اعداد و ارقام را از کجا تهیه می کنند؟
بندیکت اوانس چند روز قبل هم اپل و هم گوگل را مورد تجزیه و تجلیل قرار داده بود و سعی کرد اعداد و ارقام عرضه شده آنها را آنالیز کرده و هر دو را با هم مقایسه کند. اوانس در مقاله خود می گوید مطمئن نیست گوگل چگونه کنتور می اندازد و اپ های دانلود شده اش را می شمارد. همین طور اپل نیز استاندارد واضحی در این زمینه ندارد!اما باید جوابی وجود داشته باشد! مگر می شود این دو کمپانی بزرگ، بدون سنجش و مقدار، اعلام نتایج کنند؟هر دو کمپانی در ظاهر عدد و شمارش به ازای هر کاربر را ملاک تعاریف خود قرار داده اند و در اخبار هم می گویند تعداد 50 میلیارد اپ دانلود شد و یا تعداد 48 میلیارد اپ دانلود شد…
جالب اینجاست که هر دو کمپانی اپ های نصب شده از قبل روی ابزارهایی که قرار است به فروش روند را ملاک شمارش قرار نمی دهند (هر دو کمپانی رسما اعلام کرده اند). اگر این حرف را قبول کنیم یعنی هر تعداد اپ نصب شده روی دستگاههای نو و جدید، در شمارش به حساب اپل و گوگل نمی آیند. بسیاری از ابزارها ماند تبلت و گوشی هوشمند مبتنی بر آندروید با اپ های از پیش تعریف شده ای می آیند که همانها از روی فروشگاه گوگل پلی نیز قابل دانلود هستند اما گوگل اصرار دارد که این اپ های از قبل نصب شده، در شمارش به حساب نمی آیند. گوگل تاکید می کند که اپ هایی که از روی فروشگاه دانلود می شوند، کنتور انداخته و از روی آنها شمارش تعداد نهایی اپ ها بدست می آید.
موقعیت اپل در این باره کمی برای ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل آی او اس iOS متفاوت است. چرا که برخی اپ ها قابل دانلود از اپ استور نیستند. اپ هایی مانند iBooks و Pages روی آن و iPhoto مانند یک اپ یونیک قابل شمارش در اپل بوده و به صورت انتخابی برای کاربر مهیا است اما به هر حال شمارش جداگانه می شوند. همچنین یک سری از اپ های نصب شده و همراه با iOS اولیه نسخه 6 نیز شمارش می شوند.
در آخرین اظهار نظرها گوگل گفته است در هر ماه 2.5 میلیارد اپ از فروشگاه گوگل پلی دانلود می شود و اپل نیز گذشتن تعداد دانلود ها از مرز 50 میلیارد را در 15 ماه می اعلام کرد.
{اپ استور App Store  یک پلتفرم توزیع نرم‌افزار دیجیتال برای سیتم عامل  آی‌اواس است که توسعه و نگه‌داری آن توسط شرکت اپل انجام می‌شود. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که نرم‌افزار مورد نظر را از طریق آی‌تیونزاستور جستجو و بارگیری کنند.}
{گوگل پلی Google Play‏ یک سرویس پخش دیجیتال محتوای چندرسانه‌ای از شرکت گوگل است که شامل یک فروشگاه آنلاین برای موسیقی، فیلم، کتاب و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید و یک مدیا پلیر ابری است. این خدمات از طریق وب، اپلیکیشن موبایل Play Store در آندوید و گوگل تی‌وی در دسترس است. خریداری محتوا برای تمام پلاتفرم‌ها/دستگاه‌ها قابل دسترس است. گوگل پلی در ماه مارس ۲۰۱۲ معرفی شد، زمانی که گوگل، خدمات دو برند سابق اندروید مارکت و گوگل موزیک را ادغام کرد و برند جدید گوگل پلی را معرفی کرد.اپلیکیشن‌های رایگان در همه کشورها به استثنای ایران قابل دسترس است، اما اپلیکیشن‌های پولی در ۱۲۹ کشور قابل دسترسی است. اپلیکیشن‌ها قابلیت نصب از طریق دستگاه یا وبسایت گوگل پلی را دارند. طبق آخرین آمار گوگل بیش از 700,000 اپلیکیشن قابل استفاده است. و این رقم برابر اخرین اعلام شرکت اپل از تعداد اپلیکیشن های App store است.}

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *