اگر اهل بازی هستید، ویندوز 8.1 را فعلاً نصب نکنید!

اگر اهل بازی هستید، ویندوز 8.1 را فعلاً نصب نکنید!اگر شما هم در اجرای بازی‌هایتان روی سیستم‌عامل ویندوز 8.1 مشکل دارید، بهتر است مدتی صبر کنید تا مایکروسافت فکری به حالتان بکند؛ یا… ویندوز خود را عوض کنید.

بازی «مترو 2033» یکی از بازی‌هایی که در ویندوز 8.1 با مشکل حرکت ماوس مواجه است.

 

بلافاصله پس از انتشار ویندوز 8.1 در ماه اکتبر، بسیاری از کاربران متوجه شدند که برخی بازی‌ها با بعضی از مدل‌های ماوس موجود در بازار مشکل دارند و حرکت ماوس در این بازی‌ها روی ویندوز 8.1 با مشکل مواجه می‌شود. مایکروسافت در آن زمان هیچ اظهارنظری در این‌باره نکرد؛ اما اخیراً در پستی در وبسایت پشتیبانی خود از وجود «چندین مسئله» در کار با برخی ماوس‌ها در ویندوز 8.1 اعتراف کرده است.

در این پست آمده که یکی از مشکلات موجود این است که نشانگر ماوس در بازی به سرعت جلو و عقب می‌شود یا به اصطلاح خودمانی‌تر «تیک می‌زند.» مایکروسافت می‌گوید دلیل این اشکال این است که ویندوز 8.1 تنظیمات ماوس برخی بازی‌ها را به گونه‌ای متفاوت شناسایی می‌کند. مشکل دیگر زمانی پیش می‌آید که گزینه «شتاب ماوس» غیر فعال می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده که ممکن است این گزینه در ویندوز 8.1 دیگر کار نکند! به علاوه، تنظیم فرکانس در برخی ماوس‌ها هم ممکن است در ویندوز 8.1 تأثیر کمتری از حالت عادی داشته باشد.

مایکروسافت در پست مذکور همچنین اظهار کرده که به دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکلات است، اما هنوز تاریخی برای اعمال این راه‌حل‌ها ارائه نکرده است. این کمپانی در عین حال، روشی برای فرار از دو مشکل دیگر مربوط به ماوس در ویندوز 8.1 ارائه داده است. روش اول مشکل برخی ماوس‌ها را حل می‌کند که نمی‌توانند به همه جای محیط بازی دسترسی داشته باشند. روش دوم نیز برای زمانی است که استفاده از تاچ‌پدهای لپ‌تاپ یا صفحه‌های لمسی بلافاصله پس از فشار دادن یک دکمه ممکن نیست. مایکروسافت همچنین اشاره کرده که برخی کاربران برای اجرای بازی‌های قدیمی‌تر، حالت compatibility را فعال کرده و از این کار نتیجه گرفته‌اند. روش تنظیم این حالت نیز در پست مایکروسافت توضیح داده شده است.

برای دسترسی به تنظیمات حالت compatibility می‌توانید روی آیکن اجرایی بازی کلیک راست کنید، گزینه آخر یعنی properties را انتخاب کنید، از تب compatibility تیک Run this program in compatibility mode for: را فعال و از لیست زیر آن نسخه‌ای قدیمی‌تر از ویندوز 8.1 را انتخاب کنید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *