تراشه‌های سری اگزینوس سامسونگ چند سالی است که در کنار پردازنده‌های اسنپدارگون در گوشی‌های این شرکت به کار گرفته می‌شوند، اما همواره عملکردی ضعیف‌تر از رقیب کوالکامی خود داشته‌اند. اما ظاهراً اوضاع قرار است تغییر کند و اگزینوس 2200 ورق را به نفع سامسونگ برگرداند.

سامسونگ در ساخت اگزینوس 2200 با کمپانی نام آشنای AMD وارد همکاری شده تا از پردازنده گرافیکی RDNA 2 این شرکت برای بهبود هر چه بیشتر عملکرد تراشه خود استفاده کند. نتایجی هم که اخیراً در تست بنچمارک Wild Life (از مجموعه تست‌های 3DMark) ظاهر شده، این موضوع را تأیید می‌کند. اگزینوس 2200 در این تست امتیاز جالب توجه 8134 را کسب کرده و بالاتر از اسنپدراگون 888 قرار گرفته است. اما مهم‌تر اینکه احتمال دارد این امتیاز حتی از امتیاز تراشه سال بعد کوالکام یعنی اسنپدراگون 895 هم بیشتر باشد!
یکی از منابع شناخته شده صنعت با نام کاربری TheGalox@ در توییتر مدعی شده که اگزینوس 2200 این شانس را دارد تا به عنوان اولین تراشه ساخت سامسونگ بتواند هم از لحاظ پردازش محاسباتی و هم پردازش گرافیکی، از رقیب مستقیم خود در سری اسنپدراگون پیشی بگیرد. حتی گفته شده که اگزینوس 2200 در زمینه پردازش‌های سنگین گرافیکی، از تراشه اختصاصی اپل یعنی A15 بایونیک هم بهتر عمل می‌کند! هر چند که در بخش پردازشگر محساباتی یا CPU، تراشه اپل همچنان حرف اول را می‌زند.

اما در هر صورت هنوز هیچ اطلاعات موثقی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، هر چند که منبع مذکور سابقه خوبی داشته و پیش از این بارها مطالب درستی را پیش از رسمی شدن، فاش و پیش‌بینی کرده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *