ای‌ام‌دی بازار پردازنده‌های گرافیکی را از ان‌ویدیا می‌رباید

ای‌ام‌دی بازار پردازنده‌های گرافیکی را از ان‌ویدیا می‌ربایدای‌ام‌دی در مقابل پردازنده «تیتان» ان‌ویدیا توانست پردازنده R9 290X را عرضه کند که پاسخی بسیار ارزان‌تر به تیتان بود. اما اکنون نوبت ای‌ام‌دی است تا با عرضه یک پردازنده جدیدتر به ان‌ویدیا حمله کند.

 

چند ماه بود که پردازنده‌های گرافیکی ان‌ویدیا یعنی پردازنده 1000 دلاری GeForce GTX Titan ، پردازنده 650 دلاری GTX 780 و پردازنده 400 دلاری GTX 770 در بازار یکه‌تازی می‌کردند. پردازنده Radeon HD 7970 گیگاهرتزی کمپانی ای‌ام‌دی با آن‌که 450 دلار قیمت داشت، حتی از GTX 770 ان‌ویدیا نیز ضعیف‌تر بود. از طرف دیگر، استفاده از کارت گرافیک دوپردازنده HD 7990 ای‌ام‌دی نیز کاری بیهوده بود؛ زیرا استفاده از دو پردازنده 7970 نتیجه‌ای بهتر، قیمتی ارزان‌تر و البته راه‌حل ساده‌تری برای خنک کردن سیستم داشت.

اما شرایط این‌گونه نماند و ماه پیش، ای‌ام‌دی با عرضه Radeon R9 290X که عملکردی شبیه به «تیتان» و قیمتی نصف آن پاسخ قاطعی به ان‌ویدیا داد. پردازنده جدید ای‌ام‌دی قیمتی معادل مدل HD 7970 داشت که دو سال پیش عرضه شده بود! ان‌ویدیا نیز با ورود رقیب قدیمی خود به بازار، مجبور شد تا قیمت پردازنده خود را پایین‌‌تر بیاورد.

قبل از آن‌که ان‌ویدیا بتواند پاسخ ای‌ام‌دی را بدهد، بار دیگر این ای‌ام‌دی است که با عرضه Radeon R9 290 یعنی نسخه غیر X از آخرین پردازنده‌اش، به ان‌ویدیا حمله کرده است. این پردازنده جدید با قیمت 450 دلار، عملکردی بسیار نزدیک به R9 290X را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *