بازار ۲ میلیارد دلاری در انتظار خدمات امنیتیِ تحت فناوری‏ پردازش ابری

بازار ۲ میلیارد دلاری در انتظار خدمات امنیتیِ تحت فناوری‏ پردازش ابری  بازار خدمات امنیتی تحت فناوری‏‌های پردازش ابری در سال جاری میلادی به ۱. ۲ میلیارد خواهد رسید.

گارتنر همچنین پیش‌‏بینی کرده است بازار این خدمات تا سال ۲۰۱۵ به ۱. ۳ میلیارد دلار برسد. بنا بر اعلام تحلیل‏گران گارتنر، خدمات امنیت ایمیل، امنیت وب و خدمات مدیریت هویت و دسترسی (IAM) از جمله بخش‏‌های پرتقاضای این بازار در سال‏‌های آینده خواهد بود.

 

همچنین پیش‌‏بینی می‌‏شود در سال‏‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بخش‏ راهکارهای توکِن‌‏سازی و رمزگذاری و خدمات مدیریت رویداد‌ها و اطلاعات امنیتی (SIEM) پررشد‌ترین بخش‌‏های این بازار خواهد بود.

گارتنر اعلام کرده است رشد کلی بازار نرم‌‏افزارهایی که در قالب خدمات ارائه می‌‏شوند (SaaS) باعث شده است بازار راهکار‌ها و کنترل‏گرهای امنیتیِ تحت فناوری‏‌های پردازش ابری نیز پر رونق شود.

تحلیل‏گران این شرکت انتظار دارند خدمات امنیتی تحت فناوری‌‏های پردازش ابری در نتیجه گسترش روندهایی مثل استفاده از ابزارهای شخصی در محل کار (Byod) نیز در سال‏‌های آینده افزایش یابد.

یکی از تحلیل‏گران ارشد گارتنر درباره مزایای استفاده از خدمات امنیتی تحت فناوری پردازش ابری گفته است: مزایای ناشی از استفاده از این خدمات واضح و مشخص است.

این فناوری‏‌ها علاوه بر مزایای گسترده‌‏ای که در زمینه مدیریت هویت و دسترسی و رمزگذاری دارند، به یکی از مولفه‏‌های اصلی استفاده از فناوری پردازش ابری تبدیل شده‌‏اند.

علاقه کسب و کارهای کوچک به گسترش توانمندی‏‌های خود در زمینه مدیریت هویت و دسترسی نیز از جمله عوامل رشد استفاده از خدمات امنیتی تحت پردازش ابری اعلام شده است.

به گفته تحلیل‏گران گارتنر، هم‌‏اکنون تعداد زیادی از سازمان‏‌ها به دنبال جایگزینی ابزارهای قدیمی‏‌تر خود با فناوری‏‌های پردازش ابری هستند. کسب و کارهای بزرگ‌تر نیز می‌‏کوشند از این خدمات به عنوان مکمل سیستم‏‌های قدیمی خود استفاده کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *