یک محقق امنیتی متوجه باگ جدیدی در سیستم عامل iOS شد که قادر است به روش های مختلف از اتصال آیفون ها به شبکه وای فای جلوگیری کند. البته کاربر می تواند تنها از طریق بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه مشکل را برطرف کند.

به نقل از ایران نت نیوز، باگ جدید iOS با SSID های مختلف و کاراکترهای خاص می تواند روی گوشی‌های آیفون تاثیر بگذارد. کارل شو، معاون امنیتی توانست ثابت کند که تمامی گوشی های iOS به راحتی امکان اتصال به هات اسپات را ندارند. و ممکن است یک SSID خاص قابلیت آنها در اتصال به وای فای را با مشکل مواجه کند. برای رفع این مشکل نیز تنها راهکار بازنشانی تنظیمات شبکه در IOS بوده و مشکل خاصی را نشان نمی دهد. اما این کاربر در تحقیقات خود متوجه یک آسیب پذیری مشابه دیگر شد.

کارل شو در توییت اخیر خود اعلام کرد استفاده از نام ٪ secretclub٪ power به عنوان SSID می تواند مشکل ارتباط با شبکه وای‌فای را مجدداً ایجاد کند. به گفته وی این آسیب پذیری گسترده تر از مدل قبلی بوده و تنها با بازگرداندن تنظیمات شبکه مشکل برطرف نمی‌شود. این محقق برای رفع مشکل نیز با تیم امنیتی اپل تماس گرفته اما نتوانسته در مورد آن راه حلی پیدا کند.

آنچه که مشخص است علامت درصد در نشانه به صورت یک رشته یا فرمت خاص توسط IOS شناخته می شود. به همین دلیل امکان تعبیر آن به صورت یک دستور به جای متن ساده وجود دارد. به نظر می رسد همراه شدن علائم درصدی با کاراکترهای S و P این باگ را ایجاد می کند. در واقع باگ اصلی در پشت رشته فرمت ها قرار گرفته است. البته آسیب پذیری خطرناکی نخواهد بود و به زودی توسط اپل برطرف خواهد شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *