همان طور که می دانید سیستم عامل آندروید هم اکنون یکی از محبوب ترین پلتفرم های در دسترس است که به جرات می توان گفت بیشتر

اسمارت فون ها و گجت ها با استفاده از این پلتفرم قدرت گرفته اند ! اما دقت داشته باشید محبوب شدن نیز برای خود مشکلاتی را به همراه دارد و آندروید نیز از قاعده مستثنی نیست !آندروید که یک سیستم متن باز می باشد امروز با یک درد سر تازه رو به رو شده است و آن هم بد افزار یا بهتر بگوییم تروجان DroidCleaner می باشد که واقعا آندروید را تحت تاثیر خود قرار داده است ! همچنین جالب است بدانید این بد افزار علاوه بر آنکه گجت های آندرویدی شما را آلوده می کند قادر است کامپیوتر های شخصی شما را نیز مورد هدف قرار دهد و اطلاعات شما را در اختیار گیرد !
آقای Victor Chebyshev یکی از کارشناسان ارشد شرکت Kaspersky می باشد که در روز گذشته اطلاعاتی از تروجان را در اختیار کاربران قرار گذاشت و به نحوی  به کاربران این پلتفرم هشدار داد ! وی در بیانه ای اعلام نمود که این تروجان قادر است با استفاده از میکروفون گجت شما مکالمات را ضبط کرده و برای سرور تایین شده ارسال نماید ! اما این تروجان فعالیت های دیگری را به همراه دارد که عبارتند از :
ارسال پیام کوتاه (SMS)
فعال سازی وای فای
بدست آوردن اطلاعات از دستگاه آلوده شده
باز کردن صفحه های دلخواه در مرورگر اینترنتی
ارسال محتویات حافظه SD
آپلود فایل های تصادفی به سرور
آپلود و حذف تمامی پیام ها
آپلود : شماره های تلفن , تصاویر به سرور تایین شده
شایان ذکر است این تروجان با قابلیت هایی که در خود جای داده است قادر به آلوده کردن خیلی از گجت ها خواهد بود ! اما اگر شما هم کاربر این نوع گجت هستید از این پس اپلیکیشن های خود را سایت های معتبر دانلود کنید و اگر دسترسی به گوگل پلی را دارید با ارجاع به آن از اپلیکیشن ها استفاده کنید !

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *