با توپ‌پریز، توپی که با حرکت خود الکتریسیته تولید می‌کند آشنا شویم
این روزها ایده‌های مختلفی در عرصه‌ی تکنولوژی و در تمام زمینه‌ها مطرح می‌شوند، بعضی پیچیده‌اند و بعضی ساده و از میان ایده‌های بسیار ساده، برخی بسیار عالی و کاربردی هستند.

موفق نشدن چنین ایده‌هایی به نظر غیر ممکن می‌رسد. Soccket (ترکیب دو واژه‌ی Soccer به معنی فوتبال و Socket به معنی پریز برق) یکی از همین ایده‌های بسیار ساده و در عین حال مفید است. یک توپ فوتبال که از طریق حرکت پاندولی که درون آن است، الکتریسیته تولید کرده و آن را از طریق یک خروجی به یک ال‌ای‌دی کوچک و یا شارژر یو‌اس‌بی منتقل می‌نماید. در ادامه با ما باشید تا ببینیم کمپانی آنچارتید پلی چه برنامه‌ای برای ساکت ریخته است.
بهتر است ما فارسی زبانان اسم این توپ را توپپریز بگذاریم، چرا که هم توپ است و هم پریزی برای شارژ و اتصال ال‌ای‌دی.

کمپانی آنچارتید پلی حدود 4 سال پیش ایده‌ی توپی برای تولید الکتریسیته را مطرح کرده است. بیل کلینتون، مدیر این پروژه یعنی جسیکا او.متیوس را فوق‌العاده توصیف می‌کند و یکی از مدیران سابق سازمان پتنت‌های آمریکا نیز بر این باور است که این توپ دقیقا همان چیزی است که آمریکا نیاز دارد.

با وجود اینکه ساکت ایده‌ی بسیار خوبی به نظر می‌رسد، مخترعین روند کند و ثابتی برای توسعه‌ی و فروش آن در بازار در پیش گرفته‌اند. از زمان عرضه‌ی آن در سال 2009 فعالیت کمپانی سازنده به همکاری با ان‌جی‌اوها در کشورهای مختلف برای تولید هزار توپ ساکت محدود شده است. تمرکز سازنده به جای اینکه روی تولید محصول و عرضه‌ی آن در انجمن‌های مختلف باشد، روی برنامه‌های تحقیقاتی است.

با توجه به همین روند مطالعاتی است که در 4 سال گذشته، تغییرات زیادی در اندازه، وزن و مدارات توپ صورت گرفته است. تمام تغییرات با این هدف اعمال شده که بتوان محصول نهایی را در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید کرد.

در دفتر مرکزی کوچکی که این کمپانی در شهر نیویورک دائر کرده 8 کارمند مشغول کار بودند و نمونه‌های آزمایشی را یکی پس از دیگری تولید کرده‌اند، از فروشگاهی به فروشگاه دیگر برای تأمین سخت‌افزار و مواد مصرفی رفته‌اند. ویکتور انجل، نایب رئیس این کمپانی می‌گوید: “تا به حال تمام چیزهایی که در برزیل و مکزیک یاد گرفته بودیم در پیشرفت این طرح موثر واقع شده است”

در چهارمین مدل آزمایشی که برای تولید محصول نهایی انتخاب شده، مشکل وزنی که مدل آزمایشی قبلی داشت را ندارد. مشکل وزن به کمک فوم خاصی که در دفتر این کمپانی ساخته شده ، حل شده است. 2 هفته پیش این پروژه در کیک‌استارتر معرفی شده و تا حالا یک چهارم از هدف کمپانی سازنده محقق شده است.

مشتریان این شانس را دارند که ساکت را برای اولین بار بخرند. زمان عرضه فصل تابستان است و قیمت آن حدود 100 دلار در نظر گرفته شده است. قرار است توپ‌های ساکت در کارخانه‌ی لانگ‌آیلند تولید شوند.

معمولاً در کیک‌استارتر طرحی معرفی می‌شود و برای تحقیق و توسعه و همچنین تولید اولین نمونه‌ی آزمایشی، کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌گردد اما این بار روند کار کمی متفاوت است به این صورت که اولین نمونه‌ی توپ ساکت توسط 8 کارمند کمپانی آنچارتید پلی ساخته شده و کمپانی سازنده مطمئن است که این توپ کار می‌کند، حالا نوبت مشتریان است. اگر تعداد سفارشات به اندازه‌ی کافی باشد، تولید انبوه توپ ساکت آغاز خواهد شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *