it news

it newsمطالعه انجام شده توسط پژوهشگران نشان می دهد همه جوانان امروزی به اینترنت وابسته نیستند و فقط 30 درصد از جوانان جهان دستکم به مدت پنج سال فعالیت آن لاین داشته اند.

مطالعه موسسه فناوری جورجیا و اتحادیه بین المللی مخابرات، تلاشی برای اندازه گیری جمعیت “بومی های دیجیتال” کشورها بوده است. بومی های دیجیتال اصطلاحی است که به طور معمول برای طبقه بندی جوانانی به کار می رود که در عصر رایانه های شخصی متولد شده اند و عمر خود را با اتصال به این فناوری سپری کرده اند.

 

بر اساس این گزارش، در حالی که نزدیک به 96 درصد از جوانان آمریکایی 15 تا 24 ساله بومی دیجیتالی هستند، بومی های دیجیتالی در کره جنوبی(99.6 درصد)، ژاپن (99.5) درصد و در چند کشور اروپایی از جمله فنلاند، دانمارک و هلند بالای 96 درصد است.

اما نکته مهمتر از درصد کلی، مقایسه تعداد بومی های دیجیتالی با جمعیت کلی کشور است. از جمعیت هفت میلیاردی جهان حدود 363 میلیون بومی دیجیتالی هستند یعنی معادل 5.2 درصد جمعیت جهان.

“مایکل بست” در بیانیه روز دوشنبه جورجیا تک اعلام کرد : دلیل این مقایسه این است که آینده یک کشور توسط جوانان امروز آن و با فناوری تعریف می شود. کشورهایی که جمعیت جوان آن لاین زیادی دارند عصر دیجیتالی فردا را رهبری خواهند کرد.

کشورهایی که بالاترین جمعیت بومی های دیجیتال را در بین جمعیت عمومی خود دارد عمدتا کشورهای ثروتمند با ضریب نفوذ اینترنتی بالا هستند با این حساب، مثلا، ایسلند با 13.9 درصد در بالای این فهرست قرار دارد در حالی که آمریکا با  13.1 رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

در این بین ایران سه میلیون و 188 هزار و 749 نفر بومی دیجیتالی دارد که این تعداد 4.2 درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند. ایران در این فهرست رتبه 101 را به خود اختصاص داده است.

10 کشور انتهایی این فهرست شامل کشورهای افریقایی و آسیایی می شود که بسیاری از آنها یا دچار جنگ هستند و یا دسترسی بسیار پایینی به اینترنت دارند.

حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات که مقر آن در ژنو است، می گوید جوانان در حال تغییر شکل جهان از طریق قدرت فناوری های اطلاعات و ارتباطات هستند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *