سهل انگاری مایکروسافت موجب شد خدمات کلود این شرکت موسوم به آزور از کار بیفتد که علت این مساله عدم تمدید گواهی‌های امنیتی ضروری بوده است.

 اعتبار گواهی امنیتی مورد استفاده در سرویس آزور روز جمعه به پایان رسید و این امر باعث شد خدمات کلود یاد شده در سراسر دنیا از دسترس خارج شود. بسیاری از صاحبان مشاغل که داده های شخصی خود را بر روی این سرویس ذخیره کرده بودند به همین علت دچار مشکل شدند.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از farsnews، گواهی امنیتی ملغی شده برای تداوم پشتیبانی از پروتکل https مورد استفاده قرار می گرفت و باعدم تمدید آن دسترسی به پروتکل یاد شده غیرممکن و سرویس آزور از دسترس خارج شد. در نتیجه کاربران نتوانستند به خدمات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

اهمال مایکروسافت باعث شد این مشکل تا ساعت ۴ بعدازظهر روز جمعه ادامه یابد و فایل های کاربران که در حساب های شخصیشان در این سرویس ذخیره شده بود غیرقابل دسترس باقی ماند. همچنین کاربران به همین علت نتوانستند فایل هایی که از این طریق ذخیره کرده بودند را مشاهده کنند.

کارشناسان معتقدند تکرار مشکلاتی از این دست باعث می شود اعتماد کاربران به سرویس های کلود و ذخیره سازی آنلاین را از بین می برد

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *