مرکز حفاظت از تروجان شرکت مایکروسافت در یک پست رسمی که در وبلاگ خود منتشر کرده است، نسبت به ظهور تهدید جدیدی که ابتدا مرورگر و در نهایت پروفایل فیس بوک شما را هدف قرار می‌دهد، هشدار داده است.

نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، این تهدید که از کشور برزیل شروع شده است، بر پایه خرابکاری در مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس است.براساس این گزارش، این آلودگی با عنوان Trojan.JS/febipos.A. با تخریب مرورگر، پروفایل فیس بوک شما را هدف قرار می‌دهد.طبق اعلام مایکروسافت این تروجان، یک برنامه مخرب افزودنی به مرورگر است که فعلاً مرورگر کروم و فایرفاکس را هدف قرار داده است و هنوز گزارشی از آسیب پذیری مرورگر IE نسبت به این تروجان دریافت نشده است.
عملکرد تروجان
این تروجان با نفوذ به سیستم کاربر، وی را هنگام ورود به حساب کاربری فیس بوک خود، تحت نظر می‌گیرد.
در اولین مرتبه از ورود کاربر، تروجان لیستی از برنامه‌های افزودنی مخرب به مرورگر را به همراه دستورات انجام کار، در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
در صورت اعمال این دستورات توسط کاربر، آلودگی به سیستم وی نفوذ کرده و کلیه فعالیت‌های کاربر در فیس‌بوک نظیر لایک صفحه، اشتراک گذاری پست، پیوستن به یک گروه، دعوت از دوستان، اظهار نظر برای پست‌های مختلف و… را تحت تاثیر قرار می‌دهد.در چنین شرایطی مایکروسافت به کاربران پیشنهاد می‌کند به منظور جلوگیری از به دام افتادن این تروجان، همیشه، در هر لحظه و در هر مکانی آنتی ویروس خود را بروز نگه دارند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *