در دبی و امارات متحده عربی هیچ چیز به اندازه ثبت رکوردهای جهانی در کتاب گینس اهمیت ندارد، این موضوع با 425 ثبت رکورد در کتاب گینس کاملا توضیح داده می شود.

جدا از تمام ویژگی های خاصی که دبی دارد، این رکوردها که همگی شامل

  • بزرگترین
  • خاص ترین
  • بهترین
  • و اولین های

جهانی می باشد دبی را به یک مقصد محبوب در بین تمامی گردشگران جهانی تبدیل کرده است.

اگر شما هم خرید بلیط هواپیما و سفر به دبی را در لیست برنامه های سفری بین المللی خود قرار داده اید برای بازدید از این رکوردها نیز برنامه ریزی کنید.

البته بهتر است که در سفر اول حداکثر 40 مورد از آن ها را در برنامه سفر خود داشته باشید.

ثبت رکوردهای دبی و امارات به حدی زیاد است که یک نماینده به طور دائم در این کشور مستقر می باشد تا سرعت روند کار را افزایش دهد.

بیش از 40 رکورد جهانی گینس دبی و امارات متحده عربی که باور نخواهید کرد

بلندترین برج جهان

در مقاله بیش از 40 رکورد جهانی گینس دبی و امارات متحده عربی که باور نخواهید کرد بیان شده که با حیرت انگیزترین و مهم ترین موارد در دبی شروع کنیم، شما نمی توانید از برج خلیفه، بزرگترین سازه ساخته شده توسط بشر در جهان عبور کنید.

این برج ایستاده در 828 متری باورنکردنی (2،716.5 فوت)، بلندترین ساختمان جهان است و همچنین دارای رکورد زیر است:

  • بلندترین سازه مستقل جهان (تا نوک آن، با گلدسته، 829.8 متر)
  • ساختمانی با بیشترین تعداد طبقات مورد استفاده در جهان (163 طبقه)
  • بالاترین سطح مشاهده در فضای باز جهان (سطح 124 و 125 + سطح 148)
  • بالاترین رستوران در جهان (At.Mosphere در سطح 123 – 441.3m ارتفاع)
  • بالاترین اتاق استراحت در جهان (سطح 152-154 – 585 متر)
  • بلندترین آسانسور سرویس در جهان (504 متر – 1654 فوت)

بالاترین استخر جهان

برج دوقلو و جذاب Address Beach Resort که در انتهای ساحل قرار گرفته است، یک استخر بی نهایت در طبقه 77 ارائه می دهد!

این استخر با ارتفاع 294 متر / 964 فوت بالاتر از سطح زمین، رسما بالاترین استخر بی نهایت در جهان است که در کتاب گینس ثبت شده است.

بزرگترین فواره رقصان در جهان

این رکورد ابتدا در اختیار فواره برج خلیفه در مرکز شهر دبی بود، اما از 22 اکتبر 2020 با افتتاح چشمه های نخل رکورد شکسته شد.

اما هنوز هم این رکورد در اختیار شهر دبی می باشد.

چشمه های نخل در بین ابهای آتلانتیس و پوینت در پالم جمیرا قرار دارد و حدود 105 متر نیز ارتفاع دارد. صفحه نمایش چشمه رکوردشکن 7327 متر مربع را پوشش می دهد.

بزرگترین فرش دستبافت جهان

بزرگترین فرش دستبفات جهان مربوط به هنرمندان ایرانی می باشد اما به دلیل قرارگیری در کف نمازخانه اصلی مسجد جامع شیخ زاید، ابوظبی، امارات متحده عربی جز رکوردهای ثبت شده در امارات شمرده می شود.

بر روی این فرش 1200 بافنده کار کرده اند و کمی بیش از یک سال کار را به پایان رسانده اند.

بزرگترین دیوار کوهنوردی داخل سالن جهان

این رکورد دیگری است که به مجموعه پارک های باورنکردنی ابوظبی در جزیره یاس اظافه شده است (اما صبر کنید، موارد بیشتری نیز وجود دارد!).

مرکز کوهنوردی سرپوشیده CLYMB شامل SUMMYT، یک مگا دیواری 141 فوت است که صخره نوردان داخل سالن می توانند در طول سال از آن استفاده کنند.

بزرگترین اتاق پرواز داخلی جهان

بزرگترین اتاق پرواز سرپوشیده نیز در مجموعه پارک های ابوظبی قرار گرفته است که حدود 9.5 متر عرض و طول 26 متر یکی دیگر از رکوردهای گینس جهان را کسب کرده است.

بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان

ما برای این رکورد بار دیگر در جزیره یاس ابوظبی هستیم در ابوظبی Warner Bros World. این پارک تفریحی کاملاً سرپوشیده برای بازدید در تمام طول سال مناسب است و دارای 29 مکان تفریحی و دیدنی مختلف از جمله قهرمانان و اشرار کمیک های DC است.

جدا از این که این پارک موضوعی بزرگترین جهان است، باید گفت یکی از محبوب ترین و در عین حال کامل ترین پارک های تفریحی است که توجه گردشگران جهانی را جلب کرده است.

این رکورد قبلاً توسط پارک تفریحی 1.5 میلیون فوت مربع (139354 مترمربع) دبی IMG World’s of Adventure بوده است، با این حال در حال حاضر با 1.65 میلیون فوت مربع (153،290 متر مربع) WB World ابوظبی تاج را در دست دارد.

بزرگترین مرکز خرید در جهان

این رکورد به طور دقیق متعلق به دبی نمی باشد چرا که هنوز مشخص نیست بزرگترین مرکز خرید از چه نظری باید محاسبه شود. می تواند از نظر متر مربع، مغازه ها، مساحت اجاره ناخالص و … باشد.

اما با تمام این وجود خاص ترین و البته بزرگترین مرکز خرید جهان متعلق بع بازار دبی مال است.

بیش از 40 رکورد جهانی گینس دبی و امارات متحده عربی که باور نخواهید کرد

کج ترین برج جهان

چرا اجازه می دهیم برج کج پیزا سرگرم کننده باشد. برج کاپیتال گیت در ابوظبی که به عمد بر روی یک زاویه ساخته شده است، 160 متر قد دارد و برای خم شدن 18 درجه به غرب ساخته شده است و آن را به دورترین ساختمان متمایل به دست انسان ساخته است.

آنها همچنین ادعا می کنند که دارای بالاترین استخر معلق در هتل آنداز هستند اما هنوز این یکی به عنوان رکورد جهانی گینس ثبت نشده است.

تا اینجا از ویژگی های ابوظبی نیز کم نداشتیم، شاید بد نباشد برای سفر به ابوظبی نیز برنامه ریزی کنید و یا حتی با خرید بلیط هواپیما دبی با یک پرواز داخلی به ابوظبی بروید.

البته بهترین پیشنهاد این است که یک سفر کامل برای بازدید و تفریح در ابوظبی نیز داشته باشید.

بلندترین هتل جهان

هتل Gevora در دبی رکورد بلندترین هتل در جهان را برای خود ثبت کرده است.

اتاق های این هتل تا ارتفاع 356 متری قرار دارند، با وجود این که اتاق های هتل ریتز کارلتون هنگ کنگ در طبقات 102 تا 118 قرار دارند و ارتفاعی بیشتر از این اتاق ها دارند، اما هنوز رکورد بلندترین هتل متعلق به دبی می باشد.

بیشتر آسمان خراش های جهان

در حالی که منظور ساختمان های فوق العاده بلند می باشد. ساختمانهای دبی بیش از 300 متر دارای ارتفاع بیش از هرجای دیگر در جهان است.

در سال 2019، 21 ساختمان در دبی وجود داشت که در این ارتفاع بلند قرار دارند، حتی از شهرهای بزرگ چینی شانگهای و هنگ کنگ پیشی گرفته است.

پیچ و تاب ترین برج جهان

بیایید با حقایق برجسته شهر ادامه دهیم. دبی مارینا برج یکی از عجایب دبی است نه تنها یک رکورد در کتاب گینس.

هر طبقه از این ساختمان با چرخش 1.2 درجه به طبقه دیگر قرار دارد، در نتیجه سازه 307.3 متر (1008.2 فوت) به اندازه 90 درجه از پایه خود پیچ خورده است.

بزرگترین ایرلاین جهان

ایرلاین امارات یکی از افتخارات دبی و البته امارات متحده است که جز بزرگترین و بهترین ایرلاین های جهان دسته بندی می شود اما به طور دقیق نمی توان عنوان بزرگترین ایرلاین جهان را به آن داد.

با تمام این وجود این ایرلاین جز افتخارات و شگفتی های دبی، شهر بیرون آمده از بیابان می باشد.

یکی از بهترین گزینه های موجود برای خرید بلیط هواپیما تهران دبی: https://www.tahagasht.com/flight/tehran-dubai و همچنین پرواز برگشت دبی به تهران امارات ایرلاین می باشد، که از نظر امکانات و … همیشه جز بهترین های جهانی می باشد.

بزرگترین قاب عکس جهان

این شگفتی معماری در پارک زابل، دبی را می توان بیشتر به عنوان یک عرشه مشاهده معرفی کرد که پل ارتباطی بین شهرهای قدیمی و جدید دبی است.

در واقع، به دلیل ساختار منحصر به فرد با ارتفاع 150 متر (492 فوت)، هنوز هم به عنوان یک قاب طبقه بندی می شود و آن را به بزرگترین قاب عکس روی زمین تبدیل می کند!

بزرگترین پازل جهان

بله، این مورد هم در دبی قرار دارد. پازلی که به افتخار پدر بنیانگذار کشور با “سال زاید” نوشته شده است، در 7 جولای 2018 در مرکز کالاهای چندگانه دبی رونمایی شد. این پازل شامل 12320 قطعه است.

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *