یک کپی تقریباً دقیق منوی استارت، Start8 از شرکت استارداک است. این نرم‌افزار نیز از تکنیک مشابه StartIsBack استفاده می‌کند؛ یعنی از کدهای

باقی‌مانده منوی استارت در خود ویندوز استفاده می‌کند تا یک منوی استارت کاملاً کاربردی با ظاهری اصیل فراهم کند. البته تفاوت‌های کوچکی میان این دو نرم‌افزار وجود دارد: Start8 شامل یک مدخل منوی استارت می‌شود که صفحه استارت را باز می‌کند و یک اشکال کوچک در منو شات‌داون دارد؛ به جز این تفاوت عمده دیگری وجود ندارد.
Start8 یک بازسازی دیگر با کیفیت بالاست.
Start8 نیز شامل امکان غیرفعال کردن Hot Corners، بالا آمدن مستقیم در دسکتاپ و دیگر گزینه‌های مشابه می‌شود؛ اما Start8 یک ترفند در آستین خود دارد که در StartIsBack موجود نیست؛ به جای نمایش یک منوی استارت معمولی، می‌توان کاری کرد که Start8 یک منو به سبک ویندوز 8 نمایش دهد. برای این کار صفحه استارت در یک پنجره بدون قاب در دسکتاپ قرار داده شده‌است. صفحه استارت تمام کارایی خود را حفظ می‌کند مانند گزینه‌های موجود در صفحه تنظیمات و نواری که به هنگام ‌کلیک راست ظاهر می‌شود؛ فقط به جای کل صفحه بخشی از صفحه را اشغال می‌کند.منوی شات‌داون Start8 یک مشکل کوچک دارد: قسمت خالی پایین؛ اما برنامه دیگر یعنی StartIsBack این مشکل را ندارد.این ایده در عمل جذابیت چندانی ندارد. می‌توان تصور کرد که این ایده از نظر تئوری ایده خوبی باشد، اما در صورتی که فضای صفحه استارت کمی متفاوت بود و کاربر به‌جای اسکرول افقی، به‌صورت عمودی ا‌سکرول می‌کرد- اگر می‌شد کاری کرد که صفحه استارت در محدوده‌ای به اندازه منوی استارت جای بگیرد- اما در نهایت این ایده در عمل جالب توجه از آب در نیامده است.قیمت Start8 از 4.99 دلار برای هر پی‌سی آغاز می‌شود؛ اما این قیمت کمی زیاد به نظر می‌رسد. اگر به دنبال یک منوی استارت به سبک ویندوز  می‌گردید، StartIsBack همین کار را با هزینه کمتر انجام می‌دهد و ویژگی اضافه Start8، صفحه استارت در یک منو، ارزش این هزینه اضافه را ندارد. علاوه بر این Start8 ایرادهای دیگری هم دارد. برای نصب آن باید کاربر Administrator باشید. راه مناسبی برای محدود کردن آن به کاربران خاصی هم نیست و اگر بخواهید روی دستگاه کاربر دیگری آن را اجرا کنید؛ مثلاً اگر روی دسکتاپ دستگاه شرکت به منوی استارت نیاز داشته باشید، این امکان را نخواهید یافت.Start8 به کاربر اجازه می‌دهد از صفحه استارت در قالب یک پنجره استفاده کند. اگر صفحه استارت برای استفاده در حالت عمودی طراحی شده ‌بود، ممکن بود این ویژگی به خوبی کار کند، اما این‌طور نیست.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *