همیشه فیلم هایی که بر اساس بازی های ویدیویی ساخته می شوند نهایت تلاششان را می کنند که نظر منتقدان را جلب کنند . بهترین نمونه این نوع فیلم ها هم «فاینال فانتزی :

ارواح درون» است که سال 2001 اکران شد و در سایت راتن تومیتوز فقط امتیاز 44% را کسب کرد . بعد از آن میتوان به فیلم های «شاهزاده ایرانی : شن های زمان» و «رزیدنت اویل» اشاره کرد که به ترتیب امتیازهای 40% و 34% را کسب کرده اند . با نگاهی به این امتیازها متوجه می شویم این نوع فیلم ها چندان مورد علاقه منتقدان نیستند اما در گیشه ها به خوبی عمل می کنند .همچنین ساخت فیلم از روی یک بازی ، بسیاری از طرفداران بازی را شوق زده کرده و به سینماها می کشاند. قرار است فیلمی بر اساس مجموعه بازی های «اساسینز کرید» ساخته شود و مایکل فاسبندر برای ایفای نقش اول در آن انتخاب شده است . همچنین آوی اراد ، تهیه کننده فیلم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» در حال آماده سازی فیلمی بر اساس بازی «متال گییر سولید» است .و شاید هیجان انگیزترین خبر برای طرفداران بازی های ویدیویی ، ساخت فیلم «دنیای وارکرافت» به کارگردانی دانکن جونز باشد .جونز با ساخت اولین فیلم خود ، یعنی «ماه» ، اسمش بر روی زبان ها افتاد . داستان فیلم «ماه» در مورد مردی است که در یک ماهواره فضایی به تنهایی زندگی می کند و هنگامی که به پایان دوره ماموریت سه ساله اش نزدیک می شود ، حادثه ای برای ماهواره رخ می دهد . فیلم بعدی جونز که باز هم علمی-تخیلی بود ، «کد منبع» نام داشت و جیک جیلنهال نقش قهرمان داستان را ایفا کرد .اما جونز چگونه فیلمی بر اساس یکی از پرطرفدارترین بازی های ویدیویی خواهد ساخت ؟ و آیا خواهد توانست نظر منتقدان را جلب کند یا شکست های قبلی این دسته از فیلم ها را تکرار خواهد کرد ؟سیموس مسترسون ، مسئول یک کمپانی پخش بازی های رایانه ای در لندن ، در اینباره می گوید که مشکل اصلی تفاوت های اساسی و مهمی است که بین بازی ها و فیلم وجود دارد . او می گوید : «در بازی های کامپیوتری در ابتدای داستان یک راوی ماجرای بازی را روایت می کند و سپس فرد وارد محیط بازی می شود . در بعضی بازی ها حتی همزمان با شروع بازی توسط فرد ، داستان هم روایت می شود . به همین دلیل سازندگان فیلم معمولا سراغ بازی هایی می روند که خط داستانی عمیقی ندارند و بتوان آنها را در فیلمی 120 دقیقه ای به تصویر کشید .»در فیلم های سینمایی معمولا یک قهرمان وجود دارد که با دیگران می جنگد و در نهایت یا پیروز می شود و یا شکست می خورد . اما در دنیای وارکرافت در حدود 10 میلیون شرکت کننده وجود دارد که هرکدام دارای یک شخصیت مانند مینوتور (جانوری که نیمی از بدنش به شکل گاو و نیمی دیگر به صورت انسان است) ، اِلف ، پاندا و … هستند و با یکدیگر می جنگند . همچنین یکی از مخاطرات ساخت فیلم این است که این جنگ ها دارای هدف مشخصی نیستند و فقط شکل می گیرند .در حقیقت جونز با ساخت فیلم «دنیای وارکرافت» بر اساس بازی ای به همین نام و الهام گرفته از اسطوره تولکینسک ، به جنگ پیتر جکسون و سه گانه پیش رویش یعنی «هابیت» می رود . مسترسون می افزاید : «مطمئنا فیلم دنیای وارکرافت در گیشه ها موفق عمل می کند ، اما با وجود دانکن جونز روی صندلی کارگردانی می توان انتظار داشت که نظر منتقدان هم جلب شود .»
جونز اولین کسی نیست که سعی در ساخت فیلمی بر اساس بازی دنیای وارکرافت دارد . بلیزارد اینترتیمنت که نام کمپانی سازنده بازی است ، از سال 2006 دست به کار ساخت فیلم شد و در ابتدا سام ریمی ، کارگردان مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی ، برای ساخت این فیلم تلاش کرد که بعد از مدتی این پروژه را رها کرد و مشغول ساخت «اُز : بزرگ و نیرومند» شد .
بازی «دنیای وارکرافت» یک بازی آنلاین است و در حدود 10 میلیون شرکت کننده دارد که این می تواند خبر خوشی برای جونز باشد . ماجراهای این بازی در دنیایی اتفاق می افتد که گابلین ها ، غول ها ، اِلف ها و انسان ها ، زامبی ها ، گرگ نماها و حتی موجودات فضایی در کنار یکدیگر زندگی می کنند .
لجنداری پیکچرز ، کمپانی تهیه کننده فیلم ، امیدوار است فیلم را برای اکران در پاییز 2015 آماده کند . نویسنده فیلمنامه چارلز لویت است که «الماس خونین» از کارهای اوست .
معرفی اصلی ترین گروه های «دنیای وارکرافت»
ارتش آتشین : ارتش آتشین که به «سایه آتشین بزرگ» هم معروف است ، ارتشی بسیار بزرگ و بی شمار از شیاطین و دوزخیان است که سعی در نابود کردن همه موجودات دنیا دارند . ارتش آتشین را می توان بزرگترین دشمن آزروت (نام دنیایی که اکثر بازی در آن می گذرد) به حساب آورد .
اژدهایان : اژدهایان از اولین مخلوقاتی هستند که در آزروت بوجود آمدند . معلوم نیست که تایتان ها آنها را خلق کرده اند و یا آنها قبل از تایتان ها هم وجود داشته اند . در زمان های گذشته تعداد آنها بسیار زیاد بوده اما اکنون تعداد آنها خیلی کم شده است . اصلی ترین آنها اژدهایان قرمز ، سبز ، برنزی ، سیاه و آبی بوده است .
دورف ها : دورف ها موجودات کوتوله ای هستند که ساکن سرزمین کاز مودان واقع در امپراطوری شرقی می باشند . در گذشته آنها به ندرت محل سکونت خود را ترک کرده اند و در آنجا مشغول ساخت سلاح و جواهرات بوده اند اما زمانی که جنگ فرا رسیده آنها مجبور به دفاع از سرزمین و دوستان خود شده اند . از کارهای مورد علاقه آنان می توان به حفر معدن ، نوشیدن و یافتن گنج نام برد .
اِلف ها : اِلف ها از قدیمی ترین ساکنان آزروت هستند و به خاطر احساس قوی و افسونگری مشهور هستند . در دنیای وارکرافت گروه های متعددی از اِلف ها وجود دارد اما همه آنها از یک گروه منشعب شده اند : کالدوری ها که به اِلف های شب مشهور هستند

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *