زلزله در اچ پی: رای لین از مدیر عاملی کنار گذاشته شد
بدنبال مجموعه تصمیمات غلط مدیریتی در خرید یک کمپانی انگلیسی، رای لین مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره اچ پی از سمت خود کنار گذاشته شد.

بر این اساس جان همرگرین و کندی تامسون نیز از عضویت درهیئت مدیره کنار گذاشته شدند. رالف ویتورث جای رای لین را خواهد گرفت و این در حالی است که رای لین در هیئت مدیره باقی خواهد ماند. به نظر می رسد در پاسخ به درخواست سهامداران پاکسازی بزرگی در هیئت مدیره انجام گرفته باشد تا مدیران ارشد اچ پی به درخواست سهامداران تغییر کنند.
همرگرین و تامسون تا ماه می و جلسه هیئت مدیره به وظایف خود ادامه می دهند. اعضای تنزل داده شده همراه با گروه سرمایه گذاری CTW متهم هستند که در خرید کمپانی انگلیسی Autonomy دچار قصور حرفه ای شده و کمپانی مذکور را به قیمت خیلی بالا خریداری کرده اند.
اچ پی بدلیل رسوای جنسی در سال 2010 مدیر اجرایی خود مارک هورد را اخراج کرد. لئو آپوتیکر مدیر سابق SAP که بسیار هم مدیر گران قیمتی بود،جانشین وی شده و باعث شد با مدیریت غلط، ضرری 30 میلیارد دلاری را به اچ پی بزند و بعد از استعفا، رای لین جانشین وی شد. در زمان آپوتیکر، کمپانی نرم افزاری Autonomy به قیمت بسیار زیاد خریداری شد که این موضوع دامن رای لین را که در خرید نقش داشت، گرفت.
این معامله به ارزش 11.1 میلیارد دلار صورت گرفت و بعدها وقتی مگ ویتمن مدیر اجرایی سکان اچ پی را بدست گرفت، متوجه شد به صورت تقلبی ارزش کمپانی نرم افزاری و موتور جستجو ساز مستقر در کمبریج(Autonomy)، به طرز مصنوعی بالا برده شده تا سر اچ پی کلاه رود. در واقع این کمپانی انگلیسی کمتر از 8 میلیارد دلار می ارزد.بعدا سهامداران متضرر، از دولتهای امریکا و انگلیس خواستند تا تحقیق در مورد این خرید را انجام دهند و حالا سلسله استعفا هایی که در حال انجام است نوعی واکنش به خرید کمپانی بی مصرف انگلیسی، ضرر وزیان مالی اچ پی و سوء مدیریت هایی است که در این کمپانی تاریخی انجام می شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *