ASRock Ultra M.2 pri01

ASRock Ultra M.2 pri01این روزها نام درگاه M.2 در مادربردهای جدید زیاد شنیده می‌شود. این درگاه نسبتاً جدید که بر پایه رابط PCI Express بنا شده است ، سرعت تبادل داده بالاتری نسبت به درگاه SATA III 6.0 در دسترس درایوهای حالت جامد جدید سازگار با آن قرار می‌دهد.

اما حالا شرکت ازراک با نوآوری جدید خود توانسته سرعت تبادل اطلاعات را در این درگاه به دو برابر حالت معمولی آن ، در حد SATA Express یا حتی باز هم کمی بالاتر ، افزایش دهد.
در حالت عادی مسیر سیگنالی که از دستگاه M.2 شروع می‌شود ، پس از گذر از چیپست قرار گرفته بر روی برد به CPU می‌رسد. اما در مادربرد Z97 Extreme 6 شرکت ازراک ، درگاه M.2 مستقیماً به CPU لینک شده است که نتیجه این امر ، افزایش چشمگیر سرعت خواندن و نوشتن می‌باشد.

شرکت ازراک نام این فناوری را Ultra M.2 گذاشته و حداکثر سرعت انتقال داده تئوری را برای آن 32 Gbps اعلام کرده است. برای تست این فناوری در شرایط واقعی ، شرکت ازراک از درایو حالت جامد XP941 PCIe x4 M.2 سامسونگ کمک گرفته و با اتصال آن به درگاه Ultra m.2 مادربرد Z97 Extreme 6 اقدام به اندازه گیری سرعت تبادل داده کرده و توانست رقم 1.16 GB/s را برای آن ثبت کند که این رقم 46 درصد بالاتر از PCI Express x2 M.2 می‌باشد.
در حال حاضر مادربرد Z97 Extreme 6 شرکت ASRock تنها مادربردی در دنیاست که درگاه M.2 آن توانایی رسیدن به چنین سرعتی را دارد.

از سایر مشخصات مهم این برد می‌توان به مدار تنظیم ولتاژ 12 فازی ، دو پورت شبکه ، یک رابط SATA Express و به کار گیری قطعات با کیفیت در ساخت این محصول اشاره کرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *