نوکیا در یک پیروزی آشکار، موافقت دادگاه آلمانی را برای منع فروش برخی محصولات اچ تی سی بدست آورد.

اوایل این ماه نوکیا اعلام کرد اچ تی سی حق ثبت قانونی در مورد فناوری باطری نوکیا وو ذخیره بیشتر عمر باطری (power saving patent) را نقض کرده و حالا دادگاه آلمانی به نفع نوکیا رای صادر کرده است.
دکتر هولگر سه شنبه در دادگاه منطقه ای مانهایم اعلام کرد حق ثبت اختراع نوکیا به شماره EP0673175 توسط اچ تی سی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. رای جدید به نوکیا اجازه می دهد تا تعیین خسارت کرده و جلوی فروش محصولات اچ تی سی که حق ثبت اختراع نوکیا را نقض کرده، بگیرد. قاضی همچنین گفت نوکیا می تواند از اچ تی سی بخواهد تا مبلغی بعنوان امتیاز بکار رفته در گوشی هایش را بپردازد.
این در حالی است که نوکیا در امریکا بر اساس حق ثبت 5,570,369 دو ماهی است که موردی مشابه را در دادگاه علیه اچ تی سی براه انداخته است و نیز در انگلیس اچ تی سی را به دادگاه کشانده و حالا امیدوار است در آن دادگاه ها نیز پیروز شود.
نوکیا در بیانیه ای ضمن اعلام رضایت مندی از این تصمیم یادآور شد که دادگاههای مشابهی در امریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اتریش و سوئد و ژاپن و هنگ کنگ در مورد نقض حق اختراع power saving به راه انداخته است.
اما از آن سو جواب اچ تی سی چه بوده است؟
اچ تی سی می گوید رای دادگاه آلمانی در مورد سه مدل گوشی Wildfire S,Desire S ,Rhyme است که چند ماهی است که اصلا به آلمان وارد نشده است.
این کمپانی تایوانی همچنین گفت مورد power saving را از گوشی های خود برداشته است و دیگر این موضوع وجود ندارد.
اچ تی سی تاکید کرد که این موضوع برنده و بازنده ندارد چرا که موضوع درباره گوشی هایی است که دیگر وارد آلمان نشده و سایر گوشی ها نیز از حق ثبت اختراع نوکیا استفاده نمی کنند.
اما کارشناسان مستقل می گویند ممکن است تمامی گوشی های اچ تی سی مجهز به پردازنده کوآلکوم دچار مشکل فروش در آلمان شوند.
کیس حقوقی امروز یکی از 45 کیس حقوقی نوکیا علیه اچ تی سی و بلک بری و Viewsonic است که در آلمان دنبال می شود و این در حالی است که 40 مورد حقوقی دیگر نیز نوکیا علیه اچ تی سی در امریکا، انگلیس و آلمان دنبال می کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *