xbox

xboxدر مقایسه‌ی آمارهای فروش مربوط به کنسول‌های ایکس‌باکس وان مایکروسافت و پلی‌استیشن ۴ سونی، بسیاری از کارشناسان قیمت ایکس‌باکس وان را یکی از عوامل فروش پایین این کنسول عنوان کرده‌اند، چراکه این کنسول با برخورداری از کینکت، قیمتی ۱۰۰ دلار بیشتر از کنسول چشم بادامی‌ها دارد. اما حال مایکروسافت با عدم عرضه‌ی کینکت به‌همراه ایکس‌باکس وان، قیمت آن را ۱۰۰ دلار کاهش داده است.

از 19 خرداد ماه سال جاری، ردموندی‌ها ایکس‌باکس وان را بدون همراهی سنسور کینکت و ۱۰۰ دلار ارزان‌تر به بازار عرضه خواهند کرد. در پاییز سال جاری نیز شاهد عرضه‌ی کینکت بصورت مجزا خواهیم بود. البته همچنان شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی کینکت‌دار این کنسول خواهیم بود؛ اما یقیناً مهم‌ترین دلیل برای اتخاذ چنین تصمیمی فروش نسبتاً پایین آن در مقایسه با رقیب ژاپنی است. هرچند ایکس‌باکس وان قادر به دستیابی به فروش۵ میلیون دستگاه شده است؛ اما رقیب ژاپنی فروشی 7 میلیون دستگاهی را تجربه کرده است.

فیل‌اسپِنسِر، مدیر بخش ایکس‌باکس در مایکروسافت، در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

    موارد بسیار زیادی وجود دارند که من علاقه‌ی فراوانی به آن دارم. همچنین بسیاری از کاربران نیز از علاقه‌ی خود به انجام بازی‌ها با استفاده از جوی‌استیک ما را مطلع ساخته‌اند.
از این‌رو اسپنسر این تصمیم را در راستای پاسخ به درخواست کاربران عنوان کرده است. پست منتشر شده در وبلاگ با عنوان عرضه‌ی امکانات بیشتر برای کاربران منتشر شده است؛ هرچند به‌نظر می‌رسد تنها دلیل این تصمیم دلایل اقتصادی نیست. مایکروسافت ابتدا در نظر داشت تا کنسول خود را در سه بسته‌در اختیار کاربران قرار دهد که یکی از آن‌ها شامل بسته‌‌ی کامل است که این کمپانی تنها به عرضه‌ی آن پرداخت.
براساس آمارهای منتشر شده توسط مایکروسافت، تنها ۲۰ درصد از خریداران ایکس‌باکس وان بصورت فعال از کینکت استفاده نمی‌کنند.

مایکروفت همچنین با از میان برداشتن عضویت Gold Membership، تمامی خدمات ایکس‌باکس لایو را برای کاربران کسنول‌های وان و ۳۶۰ رایگان اعلام کرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *