به گزارش ایران نت ؛ آخرین نسخه از بازی بی‌نهایت مشهور سرقت بزرگ اتومبیل تازه دو روز است که عرضه شده؛ اما همچنان به رکوردشکنی در دنیای بازی‌های ویدیویی ادامه می‌دهد.

با موفقیت خارق‌العاده «سرقت بزرگ اتومبیل 5» (GTA V) در فروش، کمپانی‌های «راک‌استار نورث» و «راک‌استار گیمز»، سازنده و ناشر این بازی، رسماً اسکناس‌هایشان از پارو بالا می‌رود؛ و البته مایکروسافت و سونی هم سهمی از این اسکناس‌ها دارند. این بازی که مدت‌ها بازی‌خورها را منتظر گذاشته بود، در همان 24 ساعت اول فروش در آمریکا و اروپا بیش از 800 میلیون دلار درآمد نصیب سازندگانش کرد.این آمار امروز توسط کمپانی «تیک تو اینتراکتیو» توزیع‌کننده بازی منتشر شد؛ در این مقاله همچنین اشاره شده که سرقت بزرگ اتومبیل 5 هنوز در ژاپن و برزیل هم عرضه نشده است. این آمار فروش در روز اول در بین بازی‌های سری سرقت بزرگ اتومبیل و همچنین در بین بازی‌های تولید شده توسط «تیک تو» بی‌سابقه است.
به گزارش ایران نت ؛ هزینه‌های ساخت و تبلیغات برای سرقت بزرگ اتومبیل 5 حدود 267 میلیون دلار تخمین زده شده که این بازی را به پرهزینه‌ترین بازی تاریخ تبدیل کرده است. تولید بیش از سه برابر بودجه مصرف شده در یک روز به معنای یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور برای راک‌استار و تیک تو است؛ و همچنین به معنای درآمد هنگفتی برای مایکروسافت و سونی. سرقت بزرگ اتومبیل 5 ابتدا برای کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عرضه شده و مایکروسافت و سونی هم مبلغی را به ازای فروش هر کپی از این بازی و به عنوان هزینه پروانه دریافت می‌کنند. البته این کمپانی‌ها هیچ موقع مقدار دقیق این مبلغ را اعلام نمی‌کنند؛ اما به احتمال قوی حدود 7 دلار از 60 دلار قیمت هر کپی از بازی به جیب مایکروسافت و سونی می‌رود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *