اجرای طرح شبنم به معنای مبارزه با قاچاق و گرانی دوباره در بازار موبایل است. اگر از ما بپرسید می‌گوییم بهترین گوشی حال حاضر جهان،همان گوشی است که الان صاحبش هستید. به خوبی از آن مراقبت کنیدبه نقل از برترین ها؛ در فهرست

جدیدترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار داخلی، Butterfly از HTC حتما قوی‌ترین و بهترین است. اما این محصول فعلا قیمت هولناکی دارد؛ سه میلیون و 90 هزار تومان! با این پول می‌توانید یک پیکان دست دوم بخرید و به اقتصاد خانواده کمک کنید. اگر هم از نظر مالی با محدودیت روبه‌رو نیستید تنها کافی است سر کیسه را کمی‌ شل کنید و یک آی‌فون 5 بخرید. تنها دلیل قابل توجیه برای خرید این محصول عشق و علاقه به آندروید است که حالا پادشاهی به نام Butterfly دارد. در میان دیگر برگزیده‌ها محصولات دیگری از HTC و سامسونگ به چشم می‌خورد که همه‌شان اگر چه بهترین نیستند اما در کلاس خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. دیروز اجرای طرح شبنم به بازار موبایل رسید و در اقدامی‌سازمان یافته موبایل‌های قاچاق از مغازه‌ها جمع شد. مبارزه با قاچاق همان قدر که برای همه ما خوشحال‌کننده است، باعث افزایش قیمت ناگهانی محصولات موجود هم می‌شود. اگر از ما بپرسید می‌گوییم بهترین گوشی حال حاضر جهان، همان گوشی است که الان صاحبش هستید! به خوبی از آن مراقبت کنید!
مناسب… از همه نظر
HTC Butterfly
پیش از معرفی Butterfly ما تقریبا از HTC قطع امید کرده بودیم اما آنها با یک مبارز خبره به میدان برگشتند. حتی می‌توانیم این گوشی را حکمران جدید جهان گوشی‌های آندرویدی بدانیم. محصولی که در بازارهای ژاپن و ایالات متحده آمریکا با اسم‌های J Butterfly و Deluxe DLX معرفی شده بود. Butterfly حالا نه تنها بهترین گوشی کمپانی HTC تا به ‌این تاریخ، بلکه برترین گوشی آندرویدی جهان تا امروز است. شاخص‌ترین مشخصه گوشی، صفحه نمایش 5.0 اینچی آن است که دارای کیفیت تمام HD است و با تراکم پیکسلی باورنکردنی 441ppi ، 35 درصد بهتر از صفحه نمایش رتینای iPhone 5 عمل می‌کند.
 مغز متفکر گوشی چیپ Qualcomm Snapdragon S4 Pro بوده که پردازنده چهار هسته‌ای Krait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 آن را تشکیل می‌دهند.Butterfly دارای دو گیگابایت حافظه RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی است و از کارت‌های حافظه microSD نیز پشتیبانی می‌کند. در قسمت پشتی، دوربین هشت مگاپیکسلی و در جلو دوربین دوم 2.1 مگاپیکسلی قرار دارد. از سایر مشخصات HTC Butterfly می‌توان به Wi-Fi ، بلوتوث نسخه 4.0، سیستم مسیریاب A-GPS و چیپ NFC اشاره کرد. گوشی به طور پیش فرض از آندروید 4.1 استفاده می‌کند.
مناسب… برای گوش دادن به موسیقی
Samsung Galaxy Music Duos
گلکسی موزیک Duos یک گوشی جمع و جور از کمپانی سامسونگ است که با ابعاد مناسب و وزن سبک می‌تواند در کنار نقش اصلی‌اش به عنوان تلفن همراه، نقش یک MP3 Player را نیز برای کاربر بازی کند. این گوشی جمع و جور، با امکانات مناسبی که دارد، تبدیل به یک گزینه خوب برای کسانی که به موسیقی علاقه‌مند هستند، خواهد شد. با توجه به وجود نسخه 4 از سیستم عامل محبوب و قدرتمند آندروید روی این گوشی، تا جایی‌که سخت‌افزار این گوشی اجازه می‌دهد امکان استفاده از هزاران برنامه موجود آندروید برای کاربر فراهم است.
 رابط کاربری ساده و کاربردی این گوشی نیز به عملکرد بهتر آن کمک می‌کند. همچنین روی این گوشی، برنامه‌هایی مانند ویرایشگر عکس، ویرایشگر و نمایش‌دهنده اسناد آفیس، سازمان‌دهنده، جست‌وجوگر گوگل، برنامه Maps، برنامه YouTube و… به صورت پیش فرض قرار گرفته است. در کل می‌توانیم بگوییم که گلکسی موزیک دوز، یک گوشی هوشمند سطح بالا نیست اما در بین گوشی‌های سطح متوسط، گوشی خوبی به نظر می‌رسد. دو سیم کارته بودن آن در کنار قابلیت پخش موسیقی با کیفیت بالا، آن‌را به یک گوشی پر کاربرد تبدیل کرده است.
مناسب… برای تماشای بی سیم ویدئو
HTC One X Plus
اگر بخواهیم به صورت خلاصه درباره ‌این گوشی صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم HTC One X مدل ارتقا یافتهOne X است و خلاص! با این حال هنوز هم One X Plus یکی از بهترین گوشی‌های موجود در جهان آندرویدی‌هاست. از لحاظ نرم‌افزاری گوشی به طور پیش فرض از آندروید 4.1 یا JellyBean استفاده می‌کند.  نسخه 4.1 ، افزایش سرعت چشم‌گیری نسبت به نسخه‌های قبلی آندروید داشته است.
این سیستم عامل به خودی خود، یک نقطه قوت است که در کنار چهار هسته‌ای 1.7 گیگا هرتزی و محیط رابط کاربری روان باعث می‌شوند کوچک‌ترین کاهش سرعتی در حین کار کردن با گوشی احساس نکنیم. یکی از هیجان‌انگیزترین چیزها درباره One X Plus یک وسیله جانبی به اسم MediaLink است. این وسیله توسط درگاه HDMI به تلویزیون متصل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد هر آنچه روی گوشی خود می‌بیند، به صورت بی‌سیم به تلویزیون منتقل کند. چیزی شبیه قابلیت AirPlay روی تبلت‌های اپل!
مناسب… از نظر طراحی هیجان‌انگیز
Samsung Galaxy S III Mini
این‌طور که پیداست فروش خانواده گلکسی S آنقدر برای سامسونگ پر خیر و برکت بوده که آنها قصد دارند تا آخر دنیا تولیدشان را ادامه دهند و پس از S اول و دوم و سوم و همین طور S دو سیم‌کارته سامسونگ حالا به سراغ گلکسی S III مینی رفته که طراحی‌اش بی‌شباهت با Galaxy S III نیست اما از لحاظ فنی چیزی در حد و اندازه‌های Galaxy S به نظر می‌رسد. این گوشی برای کسانی مناسب است که ابعاد بزرگ Galaxy S III را نمی‌پسندند یا می‌خواهند با هزینه‌ای کمتر، یک تلفن هوشمند خوب داشته باشند.
گوشی از یک صفحه نمایش 4اینچی بهره می‌برد و به یک پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی از نوع Cortex-A9 مجهز شده است. این مجموعه در کنار یک گیگابایت حافظه RAM ، سخت‌افزار مناسبی را تشکیل می‌دهند. در تست‌های سخت‌افزاری انجام گرفته، مشخص شد که ‌این گوشی از نظر قدرت سخت‌افزاری، عملکردی تقریبا شبیه Samsung Galaxy S Advance، HTC One S و Samsung Galaxy S II دارد. از دیگر قابلیت‌های خوب گوشی، می‌توانیم به پشتیبانی از NFC و DLNA اشاره کنیم.
مناسب… برای شبکه‌های نسل جدید
HTC One SV
بعد از معرفی گوشی دو سیم کارته Deisre SV ، HTC یک مدل مشابه اما تک سیم کارته با نام One SV معرفی کرد. این محصول شباهت‌ ظاهری زیادی به Desire SV دارد. اما در عوض پشتیبانی نکردن از دو سیم‌کارت، قابلیت استفاده از شبکه‌های نسل چهارم را دارد. ابعاد گوشی تقریبا مشابه مدل قبلی است ولی وزن آن مقداری سبک‌تر شده است؛ 122 گرم در مقابل 131 گرم. صفحه نمایش بدون هیچ‌گونه تغییری همان صفحه نمایش 4.3 اینچی از نوع Super LCD 2 است.
از نظر سخت‌افزاری نیز این گوشی دارای یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز است که به همراه یک گیگابایت حافظه رم، عملکرد مناسبی را به نمایش می‌گذارند. همچنین حافظه داخلی دستگاه نیز هشت گیگابایت است که البته با استفاده از کارت حافظه جانبی، می‌توان آن‌را نیز افزایش داد. دوربین گوشی یک دوربین پنج مگاپیکسلی است که از یک فلاش LED نیز بهره می‌برد. همچنین برای مکالمات تصویری، یک دوربین 1.6 مگاپیکسلی موجود است. سیستم عامل One SV نسخه 4 سیستم عامل آندروید است که البته خودتان می‌توانید آن را به نسخه 4.1 ارتقا دهید. این کار با توجه به سرعت بیشتر نسخه جدید عاقلانه خواهد بود
مناسب…از نظر اقتصادی
Nokia Asha 205
سری Asha در سراسر جهان خوب می‌فروشد. گوشی‌های ارزان قیمت با کیفیت همیشگی نوکیا، حالا اگر هیچ اپلیکیشنی برای آنها وجود نداشته باشد زیاد مهم نیست.  Asha 205 در کل گوشی بسیار خوش دستی است که هنگام کار با آن احساس راحتی خوبی خواهید داشت. جنس بدنه گوشی تماما از پلاستیک و بسیار با کیفیت طراحی شده است. البته جنس آن براق است و خط و خش کمی‌ می‌پذیرد. خشاب سیم کارت دوم در این مدل در سمت راست گوشی قرار دارد. از نظر سخت‌افزاری،Nokia Asha 205 با 64 مگابایت حافظه داخلی عملکرد متوسطی را به نمایش می‌گذارد. البته با توجه به سیستم عامل S40 به کار رفته در آن که امکانات محدودی هم دارد انتظار خیلی زیادی هم نمی‌توان داشت.
همین که نوکیا هنوز گوشی‌هایی تولید می‌کند که زنگ می‌خورند یا SMS ارسال می‌کنند، قابل ستایش است. موقع کار کردن با دو سیم‌کارت، می‌تواند برای هر تماس انتخاب کنید که از کدام سیم‌کارت استفاده شود. همین‌طور می‌توانید یک سیم را به عنوان پیش فرض تعیین کرد تا همیشه برای تماس‌های خروجی از آن استفاده شود. برای ارسال پیام کوتاه نیز امکان انتخاب دستی و یا انتخاب سیم‌کارت پیش فرض وجود دارد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *