یک نماینده مجلس: حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی و در صورت نیاز واردات این نوع خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، ضرورت فوری است تا از برنامه گسترش جهانی جاده ابریشم عقب نمانیم.
یک نماینده مجلس در جلسه علنی پارلمان، خواستار توجه و حمایت از تولید خودروهای هیبریدی شد.

به نقل از ایران نت نیوز ، یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس، در نشست علنی روز دوشنبه 12 مهرماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: خداوند را شاکریم که بعد از 23 سال بالاخره عملیات اجرایی طرح ملی استراتژیک تولید خودرو از سنگ معدنی سراب در استان آذربایجان شرقی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد و گام مهمی در استقلال کشور و قطع وابستگی به واردات از خارج و جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار از میلیاردها دلار و ارز از کشور و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان مظلوم بیکار است.

این نماینده مجلس همچنین افزود: حمایت حداکثری از قطعه سازان داخلی در راستای ارتقاء کمی و کیفی محصولات ضروری است، سالانه دو و چهاردهم ملیون نفر از مردم سراسر جهان در اثر تاثیر مستقیم آلودگی هوا به گازهای سمی جان خود را از دست می‌دهند. یک چهارم جمعیت کره زمین در حال تنفس هوای آلوده هستند و در این بین کودکان به دلیل عدم تکامل سامانه‌های تنفسی و ایمنی در معرض خطری بیشتری قرار دارند. اتحادیه 28 کشور اروپایی برای جلوگیری از آلودگی هوا تصویب کرده تا سال 2030 تمامی خودروها هیبریدی و ترجیحا الکتریکی باشند، بنابراین حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی و در صورت نیاز واردات این نوع خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، ضرورت فوری است تا از برنامه گسترش جهانی جاده ابریشم عقب نمانیم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *